Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zwrot nieudanego zakupu - tylko, gdy sprzedawca się zgodzi

KZ
Posezonowe wyprzedaże to okazja do kupienia upatrzonych rzeczy po atrakcyjnych cenach
Posezonowe wyprzedaże to okazja do kupienia upatrzonych rzeczy po atrakcyjnych cenach Fot. Tomasz Hołod
Zanim kupisz, zastanów się dobrze. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć zwrotu zakupionej u niego rzeczy. Ale może to zrobić - zależy to wyłącznie od jego dobrej woli.

Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy kupiłeś coś poza lokalem przedsiębiorstwa, np. przez internet lub od akwizytora. Jest to tzw. umowa zawarta na odległość. Wówczas przysługuje ci prawo rezygnacji z towaru bez podania przyczyn w terminie 10 dni od zawarcia umowy.
Wystarczy, że złożysz w tym czasie oświadczenie na piśmie. Jeśli odsyłasz towar pocztą, dołącz do niego pismo (koniecznie za potwierdzeniem odbioru). Sprzedawca ma obowiązek zwrócić ci pieniądze w ciągu 14 dni.

To, czy możesz reklamować towar przeceniony, zależy od powodów przeceny. W przypadku sezonowych wyprzedaży (gdy towar jest pełnowartościowy) przysługują ci takie same prawa, jak w przypadku towaru, który przeceniony nie był.

Jeśli jednak sprzedawca obniżył cenę, bo towar ma określoną wadę, i poinformuje cię o tym , nie będziesz mógł złożyć reklamacji w odniesieniu do tej konkretnej wady.

Więcej o reklamacjach czytaj TUTAJ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto