Na wiadukcie kolejowym między Osobowicami a Popowicami trwa operacja przesunięcia największego kratowego przęsła, o długości 62,5 m i wadze około 200 ton.
- Zadanie jest nietypowe, gdyż demontujemy obiekt, znajdujący się nad głównym korytem Odry - mówi Jerzy Broś, główny projektant, z firmy BBK Mosty. - Dlatego do przesunięcia przęsła wykorzystamy barkę, jako podporę. Element wiaduktu znajdzie się na terenie stacji Wrocław Popowice, gdzie zostanie rozebrany na mniejsze części i następnie zezłomowany. Od strony Popowic zamontowaliśmy wyciągarkę hydrauliczną, która po specjalnie przygotowanych torach przeciągnie przęsło - dodaje Broś.
Na wiosnę zostaną zamontowane nowe przęsła, które obecnie są już przygotowywane. Zakłada się, że dzięki pracom pociągi osobowe będą mogły na tej trasie pędzić z prędkością 160 km/h. Łącznie modernizacja wiaduktu będzie kosztowała 41 mln zł. Jest to największy tego typu obiekt na trasie E 59 Wrocław - Poznań.
Obecnie pociągi kursujące na trasie Wrocław - Poznań kursują bez zmian, ale na moście korzystają z bocznego toru i obowiązuje tam ograniczenie prędkości.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?