Budowla nie jest podobna do typowych mostów, bo zużyto mniej betonu, ale w zamian zastosowano łuki, które wzmacniają całość. Dziś przekonamy się, jaki jest efekt pracy architektów i budowlańców.
- Na wiadukcie stanie kilka załadowanych ciężarówek, których waga znacznie przekroczy sto ton - zapowiada Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji, spółki nadzorującej budowę drogi. - Następnie fachowcy przy pomocy dokładnych urządzeń pomiarowych będą sprawdzać reakcję budowli na obciążenie - dodaje.
Wyjaśnia, że cała operacja może potrwać nawet kilka godzin. W takim czasie elementy wiaduktu mogą się ugiąć zaledwie o kilka milimetrów. Jednak dla inżynierów będzie to już wskazówka, w jaki sposób budowla znosi obciążenia i czy jest bezpieczna.
- W najbliższych dniach w podobny sposób będą sprawdzane kolejne wiadukty na obwodnicy śródmiejskiej - wyjaśnia Marek Szempliński. I precyzuje, że będzie to wiadukt nad ul. Obornicką oraz dwie przeprawy nad torami kolejowymi.
Próby obciążeniowe to ostatni test, który wiadukty muszą zaliczyć przed otwarciem. Nowy fragment obwodnicy śródmiejskiej ma być gotowy przed 1 listopada (tak deklaruje wykonawca - firma Skanska), choć oficjalny termin to pierwszy kwartał 2011 roku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?