W ciągu niecałych 12 miesięcy od postawienia bramy do dnia ogłoszenia wyników, przeszło przez nią ponad 1,5 mln ludzi. Nietrudno policzyć, że daje to średnio: 125 tysięcy osób miesięcznie, 4 tysiące dziennie, 160 w ciągu godziny. Bramka skutecznie konkurowała o zainteresowanie mieszkańców i turystów z innymi atrakcjami miasta, przez co zwiększała zainteresowanie kandydaturą dolnośląskiej stolicy.
Co dalej? W związku z tym, że brama spełniła swoją funkcję, Instytucja Kultury Wrocław 2016 chce ją przekazać nieodpłatnie instytucjom kultury lub stowarzyszeniom pozarządowym. Wątpliwe jest jednak, aby stanęła ona w równie godnym miejscu – z widokiem na miejski ratusz. Być może wkrótce w staraniach o kolejne prestiżowe tytuły, jej miejsce zajmie nowa instalacja.
Czytaj również: Wrocław szykuje się na Europejski Kongres Kultury (ZDJĘCIA)
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?