18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Wiosenna odnowa z jogą i pilatesem

Artykuł sponsorowany
Kiedy z nastaniem wiosny przyroda zaczyna się odradzać czujemy gwałtowną potrzebę zmian. Chcemy poczuć się młodo i świeżo. Marzymy o zrzuceniu balastu zimy w postaci zbędnego tłuszczyku i smętnego nastroju. Chcemy się oczyścić i pozbyć stresu. Joga i pilates wydają się być lekarstwem uniwersalnym.

Joga? Tak!
Już niemal każda reklama prozdrowotnego towaru nie może się obyć bez uroczych widoczków szczupłych modelek wyginających swoje boskie ciała w dziwacznych asanach na tle malowniczego zachodu słońca czy tropikalnego wodospadu. Joga stała się synonimem piękna, zdrowia, dbania o siebie i dobrego samopoczucia. Joga stała się dobrze sprzedającym się towarem. To dobrze, bo pomimo komercjalizacji ten staroindyjski system pracy z ciałem i umysłem jest idealnym remedium na dolegliwości jakimi „obdarza” nas współczesna cywilizacja- nieludzkie tempo życia, stres, brak czasu na luksus dbania o siebie.
Jednak, nie każdy kto prowadzi zajęcia jogi robi to profesjonalnie. Wysoka jakość i wiedza to towary cenne, zdobywane latami. Tak jak nikt nie odda się w ręce lekarza, który nie skończył medycyny, tak nie powinniśmy uczyć się jogi od kogoś kto nie przeszedł profesjonalnego kursu dla nauczycieli jogi.
- Nauczyciel musi posiadać dyplom potwierdzający jego umiejętności i uprawnienia. - mówi Maria Gutterwil dyplomowany nauczyciel jogi z wrocławskiej szkoły jogi i pilates Manomani

Zadbaj o siebie
Powiedzenie „moje ciało moja świątynią” świetnie się sprawdza w kontekście jogi i wiosennego dbania o siebie. Praktyka asan (pozycji jogicznych) uczy nas traktowania się z szacunkiem, pomaga zdobywać świadomość ciała i jego potrzeb. Dotyczy to choćby diety, bo choć rzadko mówi się o jodze w kontekście chudnięcia, to jeśli praktykujemy regularnie kilogramy spadają.
- Żeby dobrze popracować na zajęciach nasze ciało musi być lekkie i choć wegetarianizm nie jest tu niezbędny, to z czasem nauczymy się, że lekki posiłek spożyty na 2, 3 godz. przed praktyka da nam silę i dobre samopoczucie. Nie zaleca się także jedzenia bezpośrednio po zajęciach. Jeśli dodać do tego intensywna praktykę np. pozycji stojących, skręconych czy wygięć do tyłu to ani się obejrzymy jak obwód w pasie zmaleje znacznie, a ciało stanie się gibkie, ładnie umięśnione i smukłe- opowiada joginka
Joga pomaga także zwalczać bóle głowy i stawów, ułatwia łagodne przejście przez okres przekwitania, wspomaga leczenie depresji i wielu innych chorób i dolegliwości. Asany zwiększają siłę i wydajność mięśni, ścięgien i zwiększają zakresy ruchu w stawach. Usprawniają także system krążenia ponieważ skupienie na oddechu wpływa korzystnie na pracę serca, a to z kolei pomaga w dotlenieniu komórek ciała i przyspiesza procesy metaboliczne. Ponadto regularna praktyka jogi wpływa na obniżenie ciśnienia i pomaga ciału wydajniej walczyć z infekcjami czyli radzi siebie z dwoma najgroźniejszymi objawami długotrwałego stresu.
- mówi się „w zdrowym ciele zdrowy duch” w jodze powiedzielibyśmy „w zdrowym duchu zdrowe ciało” –żartuje wrocławska joginka.

Pilates dla każdego
Pilates to również doskonała metoda pracy z ciałem, daje siłę, uczy prawidłowej postawy i relaksuje kręgosłup, a ponadto wysmukla i niebywale rzeźbi brzuch. Zyskał olbrzymią popularność na całym świecie, zwłaszcza kiedy takie gwiazdy ja Madonna czy Gwyneth Paltrow przyznały się, że jemu zawdzięczają dobrą formę i wspaniałą figurę.
Metoda Pilatesa powstała na początku XX w. Cherlawy za młodu Joseph H. Pilates pół życia szukał metody pracy z ciałem, która go wzmocni i pozwoli zachować młodość. Kiedy zainteresował się filozofiami Wschodu mógł wreszcie połączyć koncentrację i pogłębiony oddech zaczerpnięte z jogi, z fizycznymi aspektami swojej gimnastyki. Tak narodziła się „kontrologia”- bo tak właśnie Pilates nazwał swoją metodę.
-Zasadniczo sedno tej techniki polega na zmianie utartych, asymetrycznych nawyków ruchowych, zastąpienie ich nowymi, poprawnymi wzorcami przy zaangażowaniu mięśni stabilizujących, głębokich- poprzecznego brzucha i dna miednicy - opowiada o metodzie Maria Gutterwil, instruktor pilates z wieloletnim doświadczeniem.

Tylko prawdziwy pilates
W Polsce zajęcia odbywają się głównie w trybie matwork- czyli na macie. Często wykorzystuję się specjalny drobny sprzęt jak piłki- małe i duże, rollery czy elastyczne.
Warto jednak sprawdzić na jaki pilates się wybieramy. Nie ma w Polsce jednej szkoły pilates, czasem lekcje są po prostu jeszcze jedną godziną treningu wzmacniającego, skupionego tylko na budowaniu siły. Jeśli instruktor nie mówi o oddechu, a jeśli zajęciom towarzyszy pobudzająca, głośna muzyka, to trafiliśmy po prostu na „coś” zainspirowanego pilatesem.
Każde z 34 klasycznych ćwiczeń pilates posiada wiele modyfikacji, dostosowujących je do możliwości adepta. Pozornie ćwiczenia tę są banalnie proste, w rzeczywistości jednak ich poprawne wykonanie wymaga olbrzymiej koncentracji i sprawności. Nagrodą jest niemal natychmiastowa poprawa postawy ciała, a z czasem siła, elastyczność i świadomość ciała.

Szkoła jogi&pilates manomani,
Wrocław, ul. Kościuszki 34, Pałacyk, II p.

www.manomani.pl

Dodaj ogłoszenie