Unijny projekt realizowany jest przez Agencję Pontes wspólnie z polskim partnerem Dolnośląską Izbą Rzemieślniczą przy ścisłej współpracy z Saksońską Agencją Kształcenia w Bautzen.
- Projekt zakłada organizację warsztatów dla gimnazjalistów i nauczycieli - zapowiada Monika Przeniosło z Dolnośląskiej Izby Rzemieślniczej we Wrocławiu.
Ich efektem ma być m.in. powstanie podręcznika orientacji zawodowej, dopasowany do obszaru pogranicza. - Chodzi o to, aby młodzież wybierając drogę kształcenia, brała pod uwagę możliwości zatrudnienia - wyjaśnia Monika Przeniosło.
Zobacz także:
NAUCZYCIELE POJADĄ DO LIZBONY
Na tym nie koniec. Projekt zakłada także udział ekspertów z dziedziny nauki, biznesu i polityki. Mają pomóc w diagnozowaniu rynku pracy co do tego, jakie branże i jak będą się rozwijały. Chodzi o to, aby wiedzieć na jakie zawody będzie zapotrzebowanie.
- Chcemy też dowiedzieć się jak kształcić uczniów w nowych technologiach - tłumaczy Przeniosło.
Ponadto gimnazjaliści dowiedzą się jak sprawnie poruszać się na rynku pracy pogranicza. Niewykluczone, że będzie między innymi więcej lekcji z języka niemieckiego.
W drugiej części przedsięwzięcie będzie obejmować promocję. Powstaną cztery numery dla młodzieży, które stworzą uczestnicy. Zawrą tam swoje spostrzeżenia czego chcieliby się uczyć. W projekcie będzie mogła wziąć udział każda chętna placówka. Izba rzemieślnicza niedługo będzie organizowała nabór szkół.
Waldemar Bugaj, dyrektor Miejskiego Zespołu Szkół nr 2, uważa że tego typu projekt to dobry pomysł. Szkoła brała udział już w projekcie ze stroną niemiecką.
- Było to dla nich nowe doświadczenie i pozwoliło poznać system nauki w gimnazjum w Goerlitz - wyjaśnia dyrektor Bugaj. Podobało się także uczniom m.in. Justynie Łuc.
Współpraca: KOT
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?