Defibrylatory zostają zakupione w ramach akcji "Ratuj skutecznie, działaj bezpiecznie". Obecnie 30 pracowników magistratu potrafi obsługiwać urządzenie, a kolejnych 100 szykuje się do szkolenia w tym zakresie.
Defibrylator jest w prosty w obsłudze, a w czasie reanimacji wydaje komunikaty głosowe. Statystyki wskazują, że gdy w miejscu wypadku znajduje się defibrylator i osoba potrafiąca go obsługiwać, szanse poszkodowanego na przeżycie rosną o 70 procent.
Urządzenia do ratowania życia zostaną zainstalowane w pierwszej kolejności w budynkach Urzędu Miejskiego przy placu pl. Nowy Targ 1/8, Sukiennicach 9, ul. Kotlarskiej, ul. G. Zapolskiej 2/4 oraz Urzędzie Stanu Cywilnego. Jeden defibrylator wykorzystany będzie do szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy, trzy urządzenia trafią do Centrum Zarządzania Kryzysowego i będą używane przez patrole Straży Miejskiej.
Źródło: wroclaw.pl
PODYSKUTUJ: KTÓRZY KIEROWCY NA DOLNYM ŚLĄSKU SĄ NAJGORSI?
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?