Dziewczynki podczas zabawy są grzeczne i opiekuńcze, a chłopcy aktywni oraz głośni. Problem nierównego traktowania kobiet i mężczyzn ma swoje źródło w wychowaniu domowym, a za informowanie społeczeństwa o polityce równościowej powinny odpowiadać instytucje edukacyjne. Takie dane wynikają z badań pilotażowych przeprowadzonych przez Fundację na Rzecz Równości.
– O wynikach badań oraz wciąż utrwalanych stereotypach dotyczących ról przypisywanych ze względu na płeć w rodzinie i społeczeństwie, a także różnych formach jawnej i ukrytej dyskryminacji w wychowaniu przedszkolnym porozmawiają rodzice, naukowcy, nauczyciele i samorządowcy w piątek, 9 listopada 2012, w Sektorze 3 – zaprasza Magdalena Dyderska, koordynatorka projektu z Fundacji na Rzecz Równości.
„Obecność polityki równości w edukacji przedszkolnej: prawda czy fikcja?” to temat kontrowersyjny. – W praktyce najczęściej pomijany, zamiatany pod dywan, uważany za niedostatecznie ważny i przypisany wyłącznie feministkom. Dlatego zamiast standardowej dyskusji, która w efekcie zawsze prowadzi do szukania winnych, proponujemy Open Forum – mówi koordynatorka projektu.
Open Forum to innowacyjna metoda, wymiany doświadczeń, opinii, poglądów przez obywateli, często wykorzystywana w krajach demokratycznych. Przy pomocy specjalistów, a nie przypadkowych moderatorów, ludzie o skrajnie różnych poglądach dyskutują o ważnych dla siebie sprawach. Poprowadzą go Agnieszka Serafin i Anna Gabryjelska-Basiuk z Centrum Dialogu Społecznego przy Instytucie Psychologii Procesu w Warszawie
Przeprowadzone badania oraz wnioski z Open Forum posłużą do przygotowania katalogu „dobrych praktyk” w ramach realizacji polityki równościowej w edukacji przedszkolnej na Dolnym Śląsku. Projekt „Innowacyjna metoda dialogu społecznego, jako źródło rozwoju świadomości w zakresie równości w edukacji przedszkolnej” współfinansowany jest z budżetu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Wstęp wolny.
Miejsce: SEKTOR 3, ul. Legnicka 65, Wrocław
Termin: 09 listopada 2012 (piątek), godz. 17.30
„Innowacyjna metoda dialogu społecznego, jako źródło rozwoju świadomości w zakresie równości w edukacji przedszkolnej”, to projekt współfinansowany z budżetu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Założenie projektu:
wspomaganie edukacji przedszkolnej w zakresie stosowania i wdrażania polityki równościowej.
Partnerzy
Gminy z Dolnego Śląska: Bielawa, Ciepłowody, Czernica, Długołęka, Kłodzko, Oleśnica, Trzebnica, Wisznia Mała i Wołów.
Adresaci
Przedstawiciele poszczególnych grup wywodzących się gmin partnerskich i miasta Wrocław: rodzice, dyrektorzy i nauczyciele edukacji przedszkolnej, administracja samorządowa, przedstawiciele szkolnictwa wyższego – eksperci i studenci pedagogiki.
Działania:
Badanie pilotażowe (ankietowe) w celu zdiagnozowania poziomu i sposobów realizacji polityki równościowej na pierwszym etapie edukacyjnym tj. w przedszkolu przeprowadzone w gminach partnerskich. Raport z badań jest podstawą przygotowania się do dyskusji prowadzonej przez specjalistów (facylitatorów) w formule Open Forum/Otwartego Forum.
Open Forum pt: „Obecność polityki równości w edukacji przedszkolnej prawda czy fikcja?”, 9 listopada 2012 r. we Wrocławskim Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3, ul. Legnicka 65 we Wrocławiu. Podczas wspólnej otwartej debaty, prowadzonej jedną z metod psychologii procesu (OF), spotkają się przedstawiciele grup docelowych i środowisk opiniotwórczych oraz katolickich.
Dobre praktyki – wypracowanie katalogu „dobrych praktyk w realizacji polityki równościowej w edukacji przedszkolnej”.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?