Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dyrektor sycowskiej Przychodni Piotr Nogala o rejestracji do lekarzy

Beata Hadas-Haustein
Beata Hadas-Haustein
Dyrektor Piotr Nogala zachęca do zakładania profilu zaufanego, dzięki któremu możemy otrzymywać recepty
Dyrektor Piotr Nogala zachęca do zakładania profilu zaufanego, dzięki któremu możemy otrzymywać recepty Fot. Beata Hadas
W związku z pojawieniem się informacji naszej Czytelniczki o jej kłopotach z dodzwonieniem się do sycowskiej Przychodni gminnej, dyrektor tej placówki postanowił na naszym portalu wyjaśnić kilka kwestii związanych z funkcjonowaniem ośrodka zdrowia w czasie pandemii.

Piotr Nogala napisał do nas: – Pragnę wyjaśnić kilka spraw dotyczących funkcjonowania Przychodni. Przychodnia jest otwarta każdego dnia w godzinach 7-18. Pacjent ma prawo przyjść do przychodni i zarejestrować się osobiście. Teleporady służą generalnie do porad lekarskich, a nie do wypisywania recept na leki stałe. Zamówienia recept na leki stałe można dokonać wypełniając druk i przekazując go do skrzynki przed przychodnią, do skrzynki, która się znajduje na parterze oraz w rejestracji. Kiedy na wniosku jest podany numer telefonu, to pielęgniarka oddzwania i podaje kod recepty, a my zachęcamy do zakładania profilu zaufanego, bo dzięki niemu pacjent otrzyma kod recepty na telefon – zakładanie profilu może się odbyć w przychodni w pokoju 206. Jako Przychodnia prezentowaliśmy seniorom, jak można taki profil założyć.

Można mieć pecha i się nie dodzwonić
– Lekarze przyjmują pacjentów tradycyjnie oraz na teleporadach, zwłaszcza infekcyjnych, bo takie są zalecenia ministerstwa – dodał Piotr Nogala. – Zgadzam się z tym, że można mieć pecha i na teleporadę się nie dodzwonić, gdyż lekarz odbiera około 50 telefonów i musi wykonać dokładnie te same czynności, jak przy wizycie tradycyjnej. Najczęściej jest tak, że lekarz kończy rozmowę i kolejny telefon już dzwoni.

– Od jesieni będzie funkcjonował nowy gabinet infekcyjny – poinformował dodatkowo dyrektor. – Wszelkie uwagi przyjmuję, bo są przydatne do poprawy funkcjonowania przychodni, a ona ma służyć pacjentom – zaznaczył.

Warto wspomnieć, że podczas prowadzenia Przychodni Piotrowi Nogali dzięki konstruktywnej krytyce działania placówki i uwagom pacjentów udało się wiele rzeczy usprawnić i poprawić, m.in. problem z numerkami do lekarzy czy kwestię wydawania recept lub też rejestracji w czasach przedpandemicznych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto