Do tragicznego zdarzenia doszło w dniu 27 sierpnia 2010r. około godziny 22.50 przy ulicy Mickiewicza w Żarowie na strzeżonym i wyłączonym z ruchu pieszych oraz pojazdów kołowych przejeździe kolejowym. Maszynista składu PKP INTERCITY relacji Jelenia Góra – Warszawa Wschodnia dojeżdżając do przejazdu w pewnym momencie zauważył na torach dwie osoby. Natychmiast użył sygnału dźwiękowego i rozpoczął nagły proces hamowania. Mimo tego doszło do potrącenia czołem lokomotywy znajdujących się na torach mężczyzn, którzy na skutek doznania bardzo poważnych obrażeń ciała zmarli po przewiezieniu do szpitala.
W śledztwie ustalono, że pociąg jechał z dozwoloną w tym miejscu prędkością 50 km/h, maszynista posiadał wszelkie wymagane uprawnienia i przeszkolenia, przed rozpoczęciem pracy odbył ponad 41-godzinny wypoczynek. Pojazd trakcyjny typu 303E (lokomotywa) posiadał aktualne świadectwa sprawności technicznej, był świeżo po przeglądzie kontrolnym, wszystkie istotne urządzenia w tym hamulce były sprawne (przed wyjazdem w trasę w Szklarskiej Porębie lokomotywa przeszła pozytywną próbę hamulca).
Nie stwierdzono również żadnych nieprawidłowości w zachowaniu dróżniczki, obsługującej przejazd kolejowy, która po uzyskaniu informacji o zbliżaniu się pociągu opuściła szlabany przejazdu, mimo że przejazd był wyłączony z ruchu pieszego i kołowego z uwagi na trwające naprawy jednego z torów. Fakt remontu przejazdu kolejowego był w sposób należyty oznakowany przy pomocy właściwych znaków i zapór drogowych a miejsce remontu dodatkowo ogrodzone było biało-czerwonymi taśmami i oznaczeniem wskazującym na „głębokie wykopy”.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?