Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

46. Wratislavia Cantans: Szczegółowy program

SD
Oto szczegółowy program 46 edycji Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans.

2/3.09.2011 Piątek
godz. 00:00

Wrocław, Filharmonia Wrocławska, ul. Piłsudskiego 19

BeowulfBenjamin Bagby
                                                
Wykonawcy:
Benjamin Bagby – śpiew i harfa anglosaska
Program:
Beowulf

3.09.2011 Sobota
godz. 19:00

Wszystkie krańce Ziemi. Organum paryskie około 1200 roku ; Wrocław, Katedra Polskokatolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska 10
Wykonawcy:
The Orlando Consort:
Matthew Venner – kontratenor
Mark Dobell – tenor
Angus Smith – tenor
Donald Greig – baryton
Chóry Śpiewającej Polski

Program:

Gaudens gaudebo in Domino (Chorał)
Kyrie – Christe redemptor (Winchester Troper)
Christus resurgens v. Dicant nunc (Notre Dame)
Beata viscera Marie virginis (Perotin)
Lux refulget (Polifonia akwitańska)
Alleluia v. Assumpta est Maria (Notre Dame)
Gaude virgo gloriosa (Akwitania)
Vetus abit littera (Notre Dame)
Alleluia v. Posui adiutorium (Perotin)
Procedenti puero (Notre Dame)
Viderunt omnes (Perotin)
Conditor alme siderum (Chorał)

3.09.2011 Sobota
godz. 21:00

Ludus Danielis; Wrocław, Kościół św. Stanisława, św. Doroty i św. Wacława
Schola Teatru Węgajty
Program:
Ludus Danielis – dramat liturgiczny


4.09.2011 Niedziela
godz. 19:00

Wrocław, Katedra Polskokatolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska 10

Głosy z Sanktuarium „na wyspie”: śpiewy paryskich eklezjastów (1180–1230)


Wykonawcy:

Sequentia
Benjamin Bagby – śpiew, harfa
Justin Bonnet – śpiew
Josep Cabre – śpiew
Vincent Pislar – śpiew
Wolodymyr Smishkewych – śpiew, organistrum
Michael Loughton Smith – śpiew

Program:
Wytworny kanclerz
Ave gloriosa virginum regina (sekwencja 1-głosowa) – Philippe le Chancelier (c.1165–1236)
 
Żarliwi chłopcy z miasta
Aurelianis civitas (conductus 1-głosowy) Paryż, Notre Dame (po 1236)
O varium fortune lubricum conductus 2-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)
Initium Sancti evangelii (parodia 1-głosowa) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)

Curritur ad vocem nummi (conductus 3-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)
Anglia planctus itera (conductus 1-głosowy) Paryż, Notre Dame (po 1189)
Bulla fulminante (conductus 3-głosowy/trop) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)

Nowe brzmienie w kościołach paryskich
Descendit de celis (organum 2-głosowe na śpiewie responsorialnym) Paryż, Notre Dame (około 1200)
Minor natu filius (conductus 1-głosowy) – Philippe le Chancelier

Zima vetus expurgetur (sekwencja 1-głosowa) Paryż, Klasztor pw. św. Wiktora (połowa XII wieku)
 
Eros i ambicja
Sic mea fata canendo solor (versus 1-głosowy) Hilarius of
Orleans (około XII wieku)
Veneris prosperis (conductus 2-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)
Vitam duxi (conductus 1-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)
Procurans odium (conductus 3-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)
Olim sudor Herculis (sekwencja 1-głosowa z refrenem) – Pierre de Blois (c.1135–c.1203)
 
Nowy Rok
Festa ianuaria conductus 3-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)
Annus renascitur (rondellus 1-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)
Novus annus hodie (conductus 3-głosowy) Paryż, Notre Dame (wczesny wiek XIII)

4.09.2011 Niedziela
godz. 21:00

Piwnica Świdnicka, Rynek-Ratusz 1

Brzmi przepysznie: Muzyka i ucztowanie w średniowiecznej i wczesnorenesansowej Europie

Wykonawcy:
The Orlando Consort
Matthew Venner – kontratenor
Mark Dobell – tenor
Angus Smith – tenor
Donald Greig – baryton

Program:
CZĘŚĆ I: SALA
Francja około 1220–1363
In paupertatis predio Anonim, Notre Dame, Paryż
Chançonette / Ainc voir / A la cheminée / Par verité Anonim, Kodeks Montpellier
Nes que on porroit Guillaume de Machaut (c.1300–1377)

Anglia około 1330–1450
Apparuerunt apostolis v. Spiritus Domini Anonim, Pierwszy manuskrypt z Opactwa Fountains
Nowell, nowell: The boarës head Richard Smert (c.1400– c.1478)
Si quis amat Anonim

Burgundia około 1426–1490
Adieu ces bons vins de Lannoy Guillaume Dufay (c.1397–1474)
Un franc archier Loyset Compère (c.1445–1518)
Sile fragor Loyset Compère
La plus grant chière Anonim

CZĘŚĆ 2: KARCZMA
Włochy około 1450–1500
Canto de cardoni Anonim, Karnawałowa pieśń florencka

Donna di dentro / Dammene un poco Heinrich Isaac (c.1450–1517)
Canto di donne maestre di far cacio Anonim, Karnawałowa pieśń florencka

Hiszpania i Portugalia około 1480-1530 / Spain and Portugal, c.1480-c.1530
La tricotea Anonim / Anon
Ave color vini clari Juan Ponce (c.1480-1521)
Oy comamos y bebamos Juan del Encina (1468-1529)

Niemcy około 1500-1585 / Germany, c. 1500-c.1585
Von Eyern Matthias Greiter (1495-1550)
Von edler Art Ludwig Senfl (c.1486-c.1543)
Trinkt und singt Anonim / Anon

PONIEDZIAŁEK
05.09.2011, wtorek
Koncert w miejscowości Bardo; godz. 19:00 Bazylika Mniejsza Nawiedzenia NMP

06.09.2011, wtorek
D. Buxtehude – Membra Jesu Nostri;
godz. 19:00, Wrocław, Kościół Ewangelicko-Augsburski Opatrzności Bożej, ul. Kazimierza Wielkiego 27
Soliści: Uczestnicy Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej

Zespół Instrumentów Dawnych:
Zbigniew Pilch – skrzypce I
Mikołaj Zgółka – skrzypce II
Julia Kosendiak – viola da gamba
Anna Katyńska – viola da gamba
Krzysztof Firlus – viola da gamba
Justyna Krusz – viola da gamba
Tomasz Iwanek – kontrabas
Stanisław Gojny – lutnia
Aleksandra Rupocińska – pozytyw

Andrzej Kosendiak – dyrygent

7.09.2011 Środa
godz. 19:00

Wrocław, Kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny
Pieśni przemijania

Wykonawcy:
Stile Antico
Helen Ashby – sopran
Kate Ashby – sopran
Rebecca Hickey – sopran
Emma Ashby – alt
Eleanor Harries – alt
Carris Jones – alt
Jim Clements – tenor
Andrew Griffiths – tenor
Benedict Hymas – tenor
Will Dawes – bas
Oliver Hunt – bas
Matthew O’Donovan – bas

Program:
William Cornysh (1465–1523) Woefully arrayed
William Byrd (c.1540–1623) Retire my soul
Martin Peerson (c.1572–1651) Man, dreame no more
Thomas Campion (1567–1620) Never weather beat’n sail
Robert Ramsey (c.1590–1644) How are the mighty fall’n
John McCabe (1939)

Woefully arrayed
William Byrd Nunc dimittis
Thomas Tallis (1505–1585) In pace
John Sheppard (c. 1515–1558) Media Vita

7.09.2011 Środa
godz. 21:30

Wrocław, Kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny

Rachel Podger – recital skrzypcowy

Program:

Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Sonata nr 2 a-moll BWV 1003
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644–1704) – Passacaglia g-moll z Sonaty nr 16 g-moll: Sonaty Anioła Stróża C.105
Johann Sebastian Bach – Partita nr 2 d-moll BWV 1004

8.09.2011 Czwartek
godz. 19:00

Wrocław, Katedra Polskokatolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska 10

H. M. Górecki – „Symfonia pieśni żałosnych”

Wykonawcy:
Ewa Vesin – sopran
Pieter Wispelwey – wiolonczela
Paweł Przytocki – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Krakowskiej im. K. Szymanowskiego

Program:
Krzysztof Penderecki (1933) – De profundis na orkiestrę smyczkową
W. Lutosławski (1913–1994) – Grave. Metamorfozy na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową
Henryk Mikołaj Górecki (1933–2010) – Symfonia nr 3 – „Symfonia pieśni żałosnych” op. 36


8.09.2011 Czwartek
godz. 21:30

Wrocław, Kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny

Henning Kraggerud – recital skrzypcowy

Program:
Eugene Ysaÿe (1858–1931) – 6 Sonat na skrzypce solo op. 27
Sonata nr 1 g-moll
Sonata nr 2 a-moll
Sonata nr 3 d-moll – „Ballada”
Sonata nr 4 e-moll
Sonata nr 5 G-dur
Sonata nr 6 E-dur


9.09.2011 Piątek
godz. 19:00

Wrocław, Katedra Polskokatolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska 10

Krzysztof Penderecki – Symfonia nr 8 „Pieśni przemijania”

Wykonawcy:

Iwona Hossa – sopran
Agnieszka Rehlis – mezzosopran
Mariusz Godlewski – baryton
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Wrocławskiej
Chór Filharmonii Wrocławskiej
Jacek Kaspszyk – dyrygent

Program:
Krzysztof Penderecki (1933) – Symfonia nr 8 „Pieśni przemijania”

9.09.2011 Piątek
godz. 21:30

Wrocław, Kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny

Nicholas Daniel – recital

Wykonawcy:
Nicholas Daniel – obój, rożek angielski

Program:

Richard Wagner (1813–1883) – Solo na rożek angielski z dramatu „Tristan i Izolda” (III akt)
Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788) – Sonata a-moll na flet (w aranżacji na obój) H.562, Wq 132
Jorge García del Valle Méndez (1966) – Blue Water Dark Sky na obój i taśmę
Georg Philipp Telemann (1681–1767) – Fantazja nr 10 fis-moll na flet (w aranżacji na obój)
Benjamin Britten (1913–1976) – 6 Metamorfoz wg Owidiusza na rożek angielski solo op. 49
Marin Marais (1656–1728) – Les Folies d'Espagne nr 20 d-moll

10.09.2011 Sobota
godz. 19:00

Wrocław, Kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny

Pieśni pożegnania – muzyka niosąca ukojenie

Wykonawcy:
Gabrieli Consort

Program:

Orlando Gibbons (1583–1625) – Drop, drop slow tears
William Walton (1902–1983) – Drop, drop, slow tears (litania)
Robert White (+1574) – Christe qui lux es et dies (I)
James MacMillan (1959) – A child's prayer
John Sheppard (+1559) – In manus tuas
Jonathan Dove (1959) – Into thy hands
Thomas Morley (1557/8–1602) – Burial Sentences
Edward Elgar (1857–1934) – They are at rest
Herbert Howells (1892–1983) – Requiem
Charles Hubert Hastings Parry (1848–1918) – Lord, let me know mine end (ze zbioru Songs of Farewell)

10.09.2011 Sobota
godz. 21:00

Wrocław, Kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny

Pieter Wispelwey – recital wiolonczelowy

Program:
Benjamin Britten (1913–1976) – Suity wiolonczelowe

Suita wiolonczelowa nr 1 op. 72
Suita wiolonczelowa nr 2 op. 80
Suita wiolonczelowa nr 3 op. 87


11.09.2011 Niedziela
godz. 15:00 i 17:00

Wrocław, Muzeum Pana Tadeusza, Rynek 6

Gustav Leonhardt – recital klawesynowy

Program:
Thomas Tomkins (1572–1656) – A sad Pavan for these distracted times
Johann Jacob Froberger (1616–1667) – Suita C-dur (Lamento na okoliczność śmierci Ferdynanda IV)
Johann Jacob Froberger – Tombeau de Monsieur Blancrocher
Louis Couperin (1626–1661) – Tombeau de Monsieur Blancrocher
Jean Henri d’Anglebert (1635–1691) – Prélude non-mesuré d-moll
Johann Caspar Ferdinand Fischer (1665–1746) – Chaconne a-moll z Suity nr 3 „Melpoméne”
Henry Purcell (1659–1695) – Suita nr 6 d-moll
Henry Purcell – Grounds e-moll i d-moll
Johann Caspar Kerll (1627–1693) – Toccata di durezze e ligature
Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Suita f-moll BWV 823
Johann Sebastian Bach – Trzy małe preludia
Wilhelm Friedemann Bach (1710–1784) – Trzy polonezy

11.09.2011 Niedziela
godz. 19:00

Wrocław, Katedra Polskokatolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska 10

Nowy Jork 11 września 2001 in memoriam

Wykonawcy:
Orkiestra Festiwalowa
Henning Kraggerud – altówka
Nicholas Daniel – obój
Paul McCreesh – dyrygent

Program:
Herbert Howells (1892–1983) – Elegia na smyczki i altówkę op. 15 / (Henning Kraggerud – altówka solo)
Ralph Vaughan Williams (1872–1958) – Fantazja na temat Thomasa Tallisa
Samuel Barber (1910–1981) – Canzonetta na obój i smyczki
Edward Elgar (1857-1934) – Symfonia nr 1 As-dur op. 55

11.09.2011 Niedziela
godz. 21:30

Wrocław, Plac budowy Narodowego Forum Muzyki

11 września 2001 in memoriam

Wykonawcy:

Chór Filharmonii Wrocławskiej
Agnieszka Franków-Żelazny – dyrygent

Program:
Paweł Łukaszewski (1968) – Lamentationes (światowe prawykonanie utworu napisanego na zamówienie Wratislavii Cantans)


16.09.2011 Piątek
godz. 19:00

Wrocław, Katedra Polskokatolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska 10

Krzanowski, Górecki, Szymański

Wykonawcy:
Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia
Anna Szostak – dyrygent

Program:
Henryk Mikołaj Górecki (1933–2010) – Euntes ibant et flebant
Andrzej Krzanowski (1951–1990) – Salve Regina
Paweł Szymański (1954) – In Paradisum deducant te angeli
Paweł Szymański – Miserere
Paweł Szymański – Phylakterion (światowe prawykonanie utworu napisanego na zamówienie Wratislavii Cantans)

18.09.2011 Niedziela
godz. 19:00

Wrocław, Katedra Polskokatolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska 10

Felix Mendelssohn-Bartholdy – Eliasz

Wykonawcy:
Chór Filharmonii Wrocławskiej / Wrocław Philharmonic Choir
Gabrieli Consort & Players
Rosemary Joshua – sopran
Ann Hallenberg – mezzosopran
Robert Murray – tenor
Florian Boesch – bas
Paul McCreesh – dyrygent

Program:
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847) – Eliasz op. 70


Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w programie.

Więcej na: www.wratislaviacantans.pl

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto