Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kierowcy ciężarówek nie chcą płacić na A4 i znów jadą przez Bolesławiec

Alina Gierak
Most na Bobrze pilnie wymaga  generalnego remontu
Most na Bobrze pilnie wymaga generalnego remontu
Tylko dwa lata oddechu mieli bolesławczanie. Ciężarówki znowu prują przez miasto. Bo taniej

Wprowadzenie opłat dla ciężarówek za przejazd autostradą uderzyło w Bolesławiec. Wielkie auta znowu rozjeżdżają miasto. - Koszmar! - mówi o ciągle zwiększającym się ruchu dużych aut Joanna Zając, mieszkanka domu przy ul. Zgorzeleckiej.

- A już był taki spokój - nawiązuje do sytuacji z września 2009 roku, gdy otwarto odcinek autostrady A4 z Krzyżowej do Jędrzychowic i tiry oraz inne auta przeniosły się wreszcie na autostradę. W Bolesławcu, który dławił się od korków i spalin, ludzie odetchnęli z ulgą. Niestety, radość była przedwczesna. Wraz z wprowadzeniem dla ciężarówek systemu poboru opłat Via Toll auta powróciły do miasta. Na razie nie ma ich 20 tysięcy na dobę, jak było kiedyś, ale i tak ruch jest duży.

Prezydent Bolesławca Piotr Roman już teraz bije na alarm. - Gdy autostrada będzie płatna także dla aut osobowych, większość z nich powróci na drogę krajową i miasto znowu się zakorkuje - Piotr Roman maluje czarny scenariusz.

Najbardziej boi się o most na Bobrze przy ul. Zgorzeleckiej. To jedyna przeprawa przez rzekę. Gdyby coś tu się stało, miastu grozi paraliż komunikacyjny. - Most od kilku lat jest bliski śmierci technicznej - twierdzi prezydent. Na oko wygląda dobrze, jednak nigdy nie był gruntownie remontowany.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza tą drogą, deklarowała samorządowi, że weźmie się za most, gdy powstanie autostrada. Sporządziła nawet plan i wizualizację nowej organizacji ruchu w Bolesławcu. Do niedawna na stronie internetowej GDDKiA mieszkańcy Bolesławca mogli oglądać ulicę Zgorzelecką z dwoma rondami i z poszerzoną dwupasmową jezdnią.

- Bezpieczna, nowoczesna arteria - Agnieszka Gergont z bo-lesławieckiego magistratu pokazuje wizualizację. Zachowała się ona tylko na dysku urzędu miejskiego, bo ze strony zarządcy drogi po prostu zniknęła. Czy to oznacza, że GDDKiA odstąpiła od zamiaru modernizacji w Bo-lesławcu drogi nr 94?

- Sam chciałbym to wiedzieć - mówi Piotr Roman. Od pół roku usiłuję spotkać się z Robertem Radoniem, dyrektorem wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zaproszenia pozostają bez odpowiedzi, a ciężarówek na ulicy Zgorzeleckiej przybywa z dnia na dzień.

Kierowcy ciężarówek wybierają drogę przez miasto z dwóch powodów. Po pierwsze, zaoszczędzą 20 zł (tyle wynosi opłata na autostradzie za pokonanie odcinka Bolesławiec - Zgorzelec).

Po drugie: nikt nie skontroluje, ile ton towaru wiozą, bo na trasie przez Bolesławiec nie ma wagi do sprawdzenia wielkości ładunku. Na autostradzie taka kontrola może nastąpić w każdej chwili, bo tam czuwa inspekcja drogowa.

Rok temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyznawała, że nie ma co doraźnie remontować w Boles-ławcu mostu na Bobrze, bo potrzebna jest przebudowa całego układu komunikacyjnego ulicy Zgorzeleckiej. Od tego czasu nabrała wody w usta. W piątek dyrektor wrocławskiej GDDKiA nie odbierał od nas telefonu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto