Wszystko o treningu, czyli od czego zacząć ćwiczenia i naszą przygodę z siłownią [FOTO]

Klaudia KłodnickaZaktualizowano 
Szymon Bartnik – trener przygotowania motorycznego oraz trener personalny z Oleśnicy, a także twórca „Be Athlete” podzielił się z nami kilkoma ważnymi wskazówkami, które z pewnością przydadzą się osobom rozpoczynającym przygodę z treningiem siłowym. Przeczytajcie sami!

ZAPLANUJ I OBIERZ CEL
Ważne jest, aby stworzyć długofalowy plan dostosowany do potrzeb i możliwości. Musimy zadać sobie pytanie co jest naszym priorytetem? Czy chcemy zrzucić szybko kilka kilogramów, czy zbudować dużą masę mięśniową w możliwie jak najkrótszym czasie? Może postawić na zdrowie i długofalowo budować swoją formę wraz ze wzrostem sprawności, siły i samopoczucia?

ZACZNIJ OD PODSTAW
Zbuduj fundamenty w postaci stabilności i odpowiedniej mobilności głównych stawów biorących udział w ruchu. Zacznij od mniejszych ciężarów, a większej ilości powtórzeń skupiając się na technice wykonywania ćwiczeń. Niezbędne będzie progresywne działanie, które zapewni Ci zdrowy rozwój.

BĄDŹ MARATOŃCZYKIEM…
...I nie chodzi tu o kilkugodzinne biegi po górach. Traktuj rozwój jako długoterminowy proces, zapomnij o efektach "na już". Zadbaj o jakość treningu i sposób wykonywania ćwiczeń. Priorytetem ma być jakość, a nie ilość kilogramów na sztandze. Wszystko przyjdzie! Realizuj swój plan, daj sobie trochę czasu.

ZADBAJ O DOBRĄ ROZGRZEWKĘ
Zapomnij o rozgrzewce z lekcji wychowania fizycznego. Ta "dobra rozgrzewka" ma podnieść temperaturę ciała, przygotować aparat ruchu oraz pobudzić układ nerwowy do późniejszego wysiłku. Zminimalizuje szansę wystąpienia kontuzji i sprawi, że będziesz w 100% gotowy do zrealizowania celu treningu. Skuteczną i prostą metodą może okazać się R.A.M.P, gdzie zawarte są wszystkie istotne aspekty, by przygotować się do pracy w późniejszej fazie treningu czyli – podniesienie temperatury ciała, zaktywizowanie większych grup mięśniowych, zmobilizowanie głównych stawów i pobudzenie układu nerwowego.

PAMIĘTAJ O REGENERACJI
Dostatecznie długi sen, pełnowartościowa dieta dostosowana do Ciebie to niezbędnik. Wskocz od czasu do czasu do zimnej wody i zrolluj mięśnie, by być gotowym w 100% na kolejne jednostki treningowe.

ZAKUMPLUJ SIĘ Z SIŁOWNIĄ
Trening na siłowni sprawi, że wzrośnie Twoja pewność siebie, zmienią się proporcję składu ciała, a nawet zwiększy gęstość kości. To wszystko pozytywnie wpłynie na zdrowie i samopoczucie. Odpowiednio zaplanowany trening może przynieść naprawdę wiele korzyści.

PAMIĘTAJ TAKŻE O:
- Zindywidualizowanym planie, dopasowanym do twoich możliwości
- Odpowiednich przerwach wypoczynkowych między seriami, a także między jednostkami treningowymi (regeneracja)
- Technice wykonywania ćwiczeń - jakość ruchu
- Różnicowania i progresji treningu

polecane: FLESZ: 10 matek, które zmieniły świat

Wideo

Materiał oryginalny: Wszystko o treningu, czyli od czego zacząć ćwiczenia i naszą przygodę z siłownią [FOTO] - Dolnośląskie Nasze Miasto

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3