Zrzuć zbędne kilogramy na siłowni

Katarzyna Głowacka
Tomasz Hołod
Minęły święta, a z nimi wszystkie żurki i mazurki. Teraz przyszedł czas, żeby stanąć na wadze i... pomyśleć o spaleniu kalorii. Najlepiej, ćwicząc na siłowni.

Idzie wiosna, zrzucamy grube kurtki i swetry. Zimą, dla zabicia nudy i lepszego samopoczucia, zajadaliśmy się słodkościami. Sytuację jeszcze pogorszyły święta. Teraz nadszedł czas, żeby zmierzyć się z efektami objadania. Jak? Na siłowni.

- Siłownia kojarzy się potocznie z umięśnionymi mężczyznami przerzucającymi ciężary. Ale tak naprawdę jest to dzisiaj najlepsza droga do poprawy funkcjonowania organizmu oraz do osiągnięcia wymarzonej sylwetki - mówi Artur Gołaś z Katedry Teorii i Praktyki Sportu AWF. - Treningi siłowe obejmują nie tylko zrzucenie wagi czy wzmocnienie mięśni, ale też wzrost wagi i siły oraz zwiększenie wytrzymałości. Oczywiście jednym z ważniejszych elementów treningu siły jest trening kardio, który pomaga poprawić funkcjonowania całego organizmu pod względem wydolności - dodaje.

NIE WIESZ, GDZIE W TWOJEJ OKOLICY JEST SIŁOWNIA? SPRAWDŹ TO W NASZYM KATALOGU FIRM!

Skoro na siłownię nie chodzą tylko sportowcy, to kogo możemy tam spotkać?
- Na siłownię coraz częściej decydują się kobiety, nie po to, żeby rozbudować mięśnie, ale żeby wyrzeźbić sylwetkę. Cieszy mnie też, że poćwiczyć przychodzą panie i panowie w wieku 50 plus, bo to świadczy o zmianie podejścia do siłowni - tłumaczy Gołaś.

Siłownia jest dla każdego. Jeśli już się do tego przekonaliśmy, to teraz warto określić cel w jakim się tam wybierzemy. W życiu codziennym panuje przekonanie, że w treningu siłowym mamy osobne ćwiczenia na nabranie masy i na jej zrzucenie, a tak naprawdę jedno ćwiczenie może służyć różnym celom. Różnica polega na sposobie jego wykonywania, czyli objętości (liczba serii, powtórzeń, ćwiczeń, czas pracy) i intensywności (wartość tętna, obciążenie zewnętrzne, czas przerw wypoczynkowych).

Jeśli zależy nam, by schudnąć, powinniśmy wybrać ćwiczenia o większej liczbie powtórzeń i różnym obciążeniu. Dla tych, którzy chcą utrzymać kondycję, zalecana jest ciągłość treningowa i nierobienie długich przerw między ćwiczeniami. Aby przytyć i nabrać masy ciała, trzeba dobrać odpowiednią dietę, a ćwiczyć z większym obciążeniem i z przerwami.

Idziesz na siłownię po raz pierwszy i nie wiesz od czego zacząć? Trening aerobowy to ćwiczenia na maszynach takich jak rowerek, bieżnia czy orbitrek, na których pracujemy długotrwale zwiększając tętno.
Trening dzielimy na siłowy i kardio, czyli ćwiczenia wytrzymałościowe.

- Pierwsze treningi zawsze powinny obejmować: dobrą rozgrzewkę, poprawne wykonywanie poszczególnych ćwiczeń oraz trening aerobowy w obrębie pracy tlenowej. Początkowo wybieramy ćwiczenia angażujące wiele grup mięśniowych, aby w późniejszym czasie zwrócić uwagę na pracę bardziej wyizolowaną - mówi Gołaś. - W każdej siłowni możemy spotkać się z wykwalifikowaną kadrą, która w sposób ciekawy, innowacyjny i profesjonalny pokaże nam drogę do wymarzonej sylwetki i dobrego samopoczucia - dodaje.

- Wzmocnienie mięśni, a tym samym wzrost ich objętości, powoduje podwyższenie całkowitej przemiany materii, a co za tym idzie - możemy spożywać więcej kalorii, co nie przełoży się na nadwagę. Wniosek jest prosty: jemy tyle co wcześniej i chudniemy - tłumaczy Gołaś. Trening siłowy oprócz pozytywnego wpływu na sferę ruchową ma także zbawienny wpływ na jakość życia, poprawę nastroju oraz lepszą samoocenę.

Badania naukowe potwierdzają, że drogą do osiągnięcia wymarzonej sylwetki jest łączenie regularnych ćwiczeń z odpowiednio zbilansowaną dietą. Poza tym, efektywny trening siłowy wcale nie musi być pożeraczem czasu - lepsze efekty treningowe uzyskamy, decydując się na krótsze, ale za to intensywne ćwiczenia na siłowni.
Zdecydowanie zmienił się też sprzęt, którego możemy używać, ćwicząc w siłowni. Może być dobrany do indywidualnych potrzeb, ma wiele możliwości zmian pracy, a elektronika dodatkowo uatrakcyjnia zajęcia. Ruszajmy na siłownię!

Chcesz zrzucić parę kilogramów? Nie wiesz, gdzie poćwiczyć we Wrocławiu? Zajrzyj do KATALOGU FIRM!

Flesz - Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3