Wystarczy 15 minut biegania codziennie, twój organizm to doceni

red.
sxc.hu
Udostępnij:
Dzisiaj biegają już wszyscy. To nie tylko hobby, ale wręcz gorączka, która ogarnęła też celebrytów. Motyw biegania jest także obecny w filmach, których bohaterowie również są pasjonatami tej dyscypliny. W sklepach można kupić specjalne kolekcje dla biegaczy, a lato jest najlepszym okresem, w którym zacząć można swoją przygodę z bieganiem.

Specjaliści biją jednak na alarm, żeby swój trening dostosować do indywidualnych możliwości, gdyż przetrenowanie może mieć dla nas poważne konsekwencje. Nie tylko zakwasy, ale również osłabienie całego organizmu, apatia, zaburzenia apetytu czy snu - to wszystko może być wynikiem nadmiernego wycieńczenia mięśni. Dlatego niezwykle ważne jest nauczenie się prawidłowej techniki biegania. W innym przypadku czekać nas mogą problemy ze stawami.

- Zazwyczaj po pół roku pojawiają się pierwsze kontuzje, spowodowane złą techniką i nieodpowiednim przygotowaniem - podkreśla rekordzista Polski w biegu 48-godzinnym oraz zdobywca 3. miejsca podczas mistrzostw świata w tej dyscyplinie, August Jakubik. - Co do techniki, trzeba pamiętać o wyprostowanym kręgosłupie. Głowa nie może być zadarta do góry. Patrzymy przed siebie, a nie pod nogi.

Postawa podczas biegania jest bardzo ważna. Ręce powinny pracować równolegle do tułowia, zgięte w łokciu pod kątem prostym. Biegnąc lądujemy na pięcie i odbijamy się z przedniej części stopy, staramy się także unosić nogi, ale bez zbytniej przesady. Do tego ważne jest stawianie stóp prosto.

Przy treningach niezwykle ważne są takie parametry jak długość i trudność trasy, które powinny być dopasowane nie tylko do kondycji, ale także umiejętności potencjalnego biegacza. Również znaczącym czynnikiem jest odpowiedni dobór obuwia. - Powinny to być buty przeznaczone do biegania - podkreśla Armand Surwiło, zwycięzca wielu zawodów triathlonowych w Europie i w Polsce. Należy nie zapominać, że bieganie (oczywiście to poprawne i nie przeciążające naszego organizmu) daje mnóstwo korzyści. Pozytywne efekty wypływające z regularnych treningów to przede wszystkim szybsze efekty niż przy innych formach aktywności, obniżenie tętna i ciśnienia, działanie antydepresyjne, modelowanie sylwetki oraz oczywiście spalanie tłuszczu.

Iga Świątek zmieniła trenera. Co się stało? KOMENTARZ

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie