Wratislavia Cantans pełna atrakcji

Małgorzata Matuszewska
Sim Canetty-Clarke
Wratislavia Cantans – 52. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego zaczął się 7 września w Narodowym Forum Muzyki.

Wratislavia Cantans ma w tym roku frapujące hasło: Recitar cantando. Niemniej zaciekawia papierowa, pomięta twarz widniejąca na plakatach imprezy.
Recitar cantando znaczy deklamacja i śpiew. Autorem wizerunku tegorocznej edycji Wratislavii jest prof. Tomasz Bogusławski. – Nowocześnie zinterpretował XVI-wieczną głowę Meduzy Caravaggia – tłumaczy Andrzej Kosendiak, dyrektor naczelny festiwalu i Narodowego Forum Muzyki. Warto podkreślić, że organizatorem festiwalu jest Narodowe Forum Muzyki, bo 4 września NFM obchodziło drugie urodziny i festiwalem z impetem zaczyna trzeci rok działalności. Od pięciu lat dyrektorem artystycznym jest Giovanni Antonini, wybitny włoski dyrygent i instrumentalista, prowadzący Il Giardino Armonico, świetny zespół grający muzykę dawną.

Wratislavia Cantans: Od opery do opery

W tym roku festiwal otworzy i zamknie opera. Na otwarcie sir John Eliot Gardiner poprowadzi koncertowe wykonanie „Il ritorno d’Ulisse in patria” („Powrót Ulissesa do ojczyzny”) autorstwa jednego z ojców opery – Claudia Monteverdiego. Najlepszym solistim będą towarzyszyć założone przez sir Gardinera wyjątkowe zespoły – Monteverdi Choir i English Baroque Soloists. – Monteverdi nie jest najważniejszym kompozytorem, ani jednym z najważniejszych, ale to dzięki niemu narodziła się nowa muzyka – podkreśla Giovanni Antonini i dodaje, że Wratislavia Cantans nie stanie się festiwalem operowym, choć opera jest jego nowym elementem. Na finał festiwalu usłyszymy „La clemenza di Tito” („Łaskawość Tytusa”) – inscenizację ostatniej opery Wolfganga Amadeusza Mozarta. Produkcja powstała we współpracy z Operą Wrocławską, dyrygować będzie Teodor Currentzis. W tym roku obchodzimy 450. rocznicę urodzin Monteverdiego oraz 250 lat od śmierci Georga Philippa Telemanna, którego „Brockes-Passion”, nazywane przez badaczy oratorium pasyjnym, wykona Il Giardino Armonico pod dyrekcją Antoniniego.

Wratislavia Cantans: 500 lat reformacji

Wratislavia uczci pięćset lat, mijające w tym roku od początków reformacji. To z tej okazji zorganizowany został wieczór niemal w całości poświęcone protestanckiej muzyce renesansu i baroku, a także uwielbianej przez Marcina Lutra twórczości Josquina des Preza. Perły muzyki protestanckiej usłyszymy w wykonaniu Vocalconsort Berlin. – Ideą festiwalu jest prezentowanie wielu rodzajów muzyki – podkreśla Giovanni Antonini. Festiwal zaprosi też na koncert poświęcony Olivierowi Messiaenowi, w tym roku mija ćwierć wieku od śmierci francuskiego kompozytora, którego uczennicą była wrocławianka, Grażyna Pstrokońska-Nawratil. Marzena Diakun poprowadzi wykonanie „Et exspecto resurrectionem” Messiaena oraz muzyczny frest „Uru Anna / Światło Nieba” Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Niewątpliwie gratką jest możliwość usłyszenia największych wykonawców muzyki poważnej na świecie,ó odkrywających dzieła, których na co dzień nie ma w programach muzycznych instytucji. Accademia Bizantina – włoski zespół muzyki dawnej z Rawenny wykona „Die Kunst der Fuge”, ostatnie, nieukończone dzieło Jana Sebastiana Bacha. Dzieło Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil nie będzie jedyną nicią łączącą program festiwalu z Wrocławiem. W programie znalazł się też koncert „Rosa del ciel – muzyczne skarby Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu”, czyli to, co skrywają półki zbiorów specjalnych. Gościnnie wystąpi Tomáš Král – czeski śpiewak (baryton), wykonujący przede wszystkim muzykę dawną, a towarzyszyć mu będzie zespół instrumentalny.

Wratislavia Cantans: „Widma”, czyli powrót do Moniuszki

To będzie kolejny polski akcent w programie imprezy. Kantatą „Widma” Stanisława Moniuszki dyrygować będzie Andrzej Kosendiak. Moniuszki oparł Widma na słynnych Mickiewiczowskich „Dziadach”, części II. – Pomysł tego wykonania miał Jarosław Fret przed zeszłoroczną Olimpiadą Teatralną. Wtedy, trochę na szczęście, nie sfinalizowaliśmy pomysłu. Był czas na dotarcie do rękopisu, oczyściliśmy partyturę z późniejszych naleciałości. Utwór wykona Wrocławska Orkiestra Barokowa, którą można nazwać Romantyczną, zagrają na instrumentach z lat 60. XVIIIwieku – opowiada Andrzej Kosendiak. To wykonanie cieszy się ogromnym zainteresowaniem publiczności, bilety zostały sprzedane na spektakl 12 września o godz. 19, więc do sprzedaży trafiła dodatkowa pula biletów na dodatkowe przedstawienie , tego samego dnia o godz. 21.45.
„Widma” reżyseruje Paweł Passini, znany świetnie we Wrocławiu reżyser operowy i teatralny, który we Wrocławskim Teatrze Współczesnym wystawił „Pannę Nikt” według powieści Tomka Tryzny oraz „Bramy raju” Jerzego Andrzejewskiego. Przedstawienie zostanie pokazane w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki. Na scenie zobaczymy również tancerzy, szczudlarzy i aktorów, w tym studentów Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Filia we Wrocławiu. – Powstał spektakl w pełni teatralny, mamy bardzo ciekawą scenografię. Muzyka jest niewspółczesna, ale grająca ją orkiestra, jak my wszyscy, przeżywa swoje niepokoje, muzycy mają własne temperamenty. Nie chcę się wdawać w polemiki, to ślepa uliczka dla artysty, ale żyjemy dziś, czujemy dziś i wyrażamy to, co się dzieje współcześnie – zapowiada Andrzej Kosendiak. Festiwal zaczyna się w czwartek o godz. 19 we wrocławskim Narodowym Forum Muzyki. Wydarzenia odbywać się będą w Operze Wrocławskiej, synagodze Pod Białym Bocianem, Ratuszu, kościołach. Festiwal pojedzie do Środy Śląskiej, Bolesławca, Sycowa, Krotoszyna, Bielawy, Głogowa, Oleśnicy, Kłodzka. Potrwa do 17 września.

Wratislavia Cantans: program

7–17.09.2017

7, 8.09.2017, czwartek i piątek, 19:00
Wrocław, NFM, Sala Główna, pl. Wolności 1
Monteverdi – Il ritorno d’Ulisse in patria

Sir John Eliot Gardiner – dyrygent
Furio Zanasi – Ulisse (baryton)
Lucile Richardot – Penelope (mezzosopran)
Krystian Adam Krzeszowiak – Telemaco (tenor)
Hana Blažikova – Minerva/Fortuna (sopran)
Gianluca Buratto – Tempo/Nettuno/Antinoo (bas)
Michał Czerniawski – Pisandro (kontratenor)
Gareth Treseder – Anfinomo (tenor)
Zachary Wilder – Eurimaco (tenor)
Anna Dennis – Melanto (sopran)
John Taylor Ward – Giove (baryton)
Francesca Boncompagni – Giunone (sopran)
Robert Burt – Iro (tenor)
Francisco Fernández-Rueda – Eumete (tenor)
Carlo Vistoli – L’Humana fragilità (kontratenor)
Silvia Frigato – Amore (sopran)
Francesca Biliotti – Ericlea (mezzosopran)
Monteverdi Choir
English Baroque Soloists

Sir John Eliot Gardiner, Elsa Rooke – reżyseria
Rick Fisher – światło
Patricia Hofstede – kostiumy

Program:
Claudio Monteverdi Il ritorno d’Ulisse in patria SV 325

8.09.2017, piątek, 19:00
Wrocław, ewangelicko-augsburski kościół Opatrzności Bożej, ul. Kazimierza Wielkiego 29
Die Kunst der Fuge

Ottavio Dantone – kierownictwo artystyczne
Accademia Bizantina
Program:
Johann Sebastian Bach Die Kunst der Fuge BWV 1080

8.09.2017, piątek, 19:00
Środa Śląska, kościół pw. św. Andrzeja Apostoła, ul. Kolejowa 2
Barwy dźwięków

Agnieszka Franków-Żelazny – dyrygent
Katarzyna Neugebauer-Jastrzębska – fortepian
Jonasz Dziuba – trąbka
Chór NFM

Program:
Jēkabs Jančevskis Odpływ
Roger Treece Brief Eternity
Jacek Sykulski Stoi lód na Prośnie
James MacMillan The Gallant Weaver
Gustav Mahler Die zwei blauen Augen z cyklu Lieder eines fahrenden Gesellen
Ēriks Ešenvalds Northern Lights
Jonathan Dove Seek Him that Maketh the Seven Stars
Bob Chilcott The Dove and the Olive Leaf, The Shepherds Sing

8.09.2017, piątek, 19:30
Kalisz, Sala Koncertowa Filharmonii Kaliskiej, Aula WPA UAM, ul. Nowy Świat 28–30
La Morte della Ragione

Giovanni Antonini – kierownictwo artystyczne, flety, dulcjan
Il Giardino Armonico

Program:
Anonim La Morte della Ragione – pawana (Ms. British Library, ok. 1560)
Giorgio Mainerio Gagliarda ze zbioru Primo libro de balli (Wenecja, 1578)
Christopher Tye In Nomine: Crye
Hayne van Ghizeghem De tous biens plaine (Henry VIII Ms., ok. 1510–1520)
Alexander Agricola De tous biens plaine (dwie wersje)
Josquin des Près De tous biens playne ze zbioru Harmonice Musices Odhecaton A (Wenecja, 1501)
Alexander Agricola De tous biens plaine
John Dunstable Puzzle canon (Henry VIII Ms., ok. 1510–1520)
Josquin des Près Déploration sur la mort de Jean Ockeghem (ok. 1497)
Anonim La Battaglia (Ms. British Library, ok. 1560)
Giovanni Pietro Del Buono LXXVII: Obligho di dui Zoppi e dui Ciechi sull’Ave Maris Stella ze zbioru Canoni, obblighi et sonate (Palermo, 1641)
Thomas Preston Upon la mi re
Giorgio Mainerio Schiarazula marazula, Ungarescha i Saltarello ze zbioru Primo libro de balli (Wenecja, 1578)
Vincenzo Ruffo Dormendo un giorno ze zbioru Capricci in musica (Mediolan, 1564)
Anonim La Gamba
Giovanni Gabrieli Sonata XIII a otto voci ze zbioru Canzoni e Sonate (Wenecja, 1615)
***
Giovanni de Macque Seconde Stravaganze (Ms. British Library, 1617)
Nicolas Gombert La rose – chanson ze zbioru Canzon… per sonar (Wenecja, 1588)
Gasparo Zanetti La Bella Pedrina ze zbioru Il Scolaro (Mediolan, 1645)
Tarquinio Merula La Pedrina – canzona ze zbioru Canzoni… op. 12 (Wenecja, 1637)
Dario Castello Sonata 14 a quattro ze zbioru Sonate concertate in stil moderno, Libro II
(Wenecja, 1629)
Lodovico Grossi da Viadana La Napoletana a 8 ze zbioru Sinfonie musicali (Wenecja, 1610)
John Baldwine 4 Vocum (Ms. British Museum, 1603)
Gesualdo da Venosa Canzon Francese del Principe (Ms. British Library, 1617)
Cristoforo Caresana Tarantella ze zbioru Duo. Opera seconda (Neapol, 1693)
Giovanni Pietro Del Buono Sonata VII: Stravagante, e per il cimbalo cromatico ze zbioru Canoni, obblighi et sonate (Palermo, 1641)
Jacob van Eyck Fantasia & Echo ze zbioru Der Fluyten Lust-hof (Amsterdam, 1649)
Samuel Scheidt Galliard Battaglia ze zbioru Ludi Musici (Hamburg, 1621)

9.09.2017, sobota, 17:00
Wrocław, NFM, Sala Czerwona, pl. Wolności 1
Koniec czasu

Soyoung Yoon – skrzypce
Tomasz Daroch – wiolonczela
Maciej Dobosz – klarnet
So Young Sim – fortepian

Program:
Claude Debussy La plus que lente (oprac. na fortepian i wiolonczelę: Z. Kocsis), La terrasse des audiences du clair de lune z II zeszytu Preludiów
Olivier Messiaen Quatuor pour la fin du temps

9.09.2017, sobota, 19:00
Syców, kościół ewangelicko-augsburski pw. Apostołów Jana i Piotra, pl. Królowej Jadwigi 3
Die Kunst der Fuge
Ottavio Dantone – kierownictwo artystyczne
Accademia Bizantina

Program:
Johann Sebastian Bach Die Kunst der Fuge BWV 1080

9.09.2017, sobota, 19:30
Bardo, bazylika mniejsza Nawiedzenia NMP, pl. Wolności 5
La Morte della Ragione

Giovanni Antonini – kierownictwo artystyczne, flety, dulcjan
Il Giardino Armonico

Program:
Anonim La Morte della Ragione – pawana (Ms. British Library, ok. 1560)
Giorgio Mainerio Gagliarda ze zbioru Primo libro de balli (Wenecja, 1578)
Christopher Tye In Nomine: Crye
Hayne van Ghizeghem De tous biens plaine (Henry VIII Ms., ok. 1510–1520)
Alexander Agricola De tous biens plaine (dwie wersje)
Josquin des Près De tous biens playne ze zbioru Harmonice Musices Odhecaton A (Wenecja, 1501)
Alexander Agricola De tous biens plaine
John Dunstable Puzzle canon (Henry VIII Ms., ok. 1510–1520)
Josquin des Près Déploration sur la mort de Jean Ockeghem (ok. 1497)
Anonim La Battaglia (Ms. British Library, ok. 1560)
Giovanni Pietro Del Buono LXXVII: Obligho di dui Zoppi e dui Ciechi sull’Ave Maris Stella ze zbioru Canoni, obblighi et sonate (Palermo, 1641)
Thomas Preston Upon la mi re
Giorgio Mainerio Schiarazula marazula, Ungarescha i Saltarello ze zbioru Primo libro de balli (Wenecja, 1578)
Vincenzo Ruffo Dormendo un giorno ze zbioru Capricci in musica (Mediolan, 1564)
Anonim La Gamba
Giovanni Gabrieli Sonata XIII a otto voci ze zbioru Canzoni e Sonate (Wenecja, 1615)
***
Giovanni de Macque Seconde Stravaganze (Ms. British Library, 1617)
Nicolas Gombert La rose – chanson ze zbioru Canzon… per sonar (Wenecja, 1588)
Gasparo Zanetti La Bella Pedrina ze zbioru Il Scolaro (Mediolan, 1645)
Tarquinio Merula La Pedrina – canzona ze zbioru Canzoni… op. 12 (Wenecja, 1637)
Dario Castello Sonata 14 a quattro ze zbioru Sonate concertate in stil moderno, Libro II
(Wenecja, 1629)
Lodovico Grossi da Viadana La Napoletana a 8 ze zbioru Sinfonie musicali (Wenecja, 1610)
John Baldwine 4 Vocum (Ms. British Museum, 1603)
Gesualdo da Venosa Canzon Francese del Principe (Ms. British Library, 1617)
Cristoforo Caresana Tarantella ze zbioru Duo. Opera seconda (Neapol, 1693)
Giovanni Pietro Del Buono Sonata VII: Stravagante, e per il cimbalo cromatico ze zbioru Canoni, obblighi et sonate (Palermo, 1641)
Jacob van Eyck Fantasia & Echo ze zbioru Der Fluyten Lust-hof (Amsterdam, 1649)
Samuel Scheidt Galliard Battaglia ze zbioru Ludi Musici (Hamburg, 1621)

9.09.2017, sobota, 21:00
Wrocław, kościół Uniwersytecki pw. Najświętszego Imienia Jezus, pl. Uniwersytecki 1
Monteverdi – Nieszpory

Jean Tubéry – kierownictwo artystyczne
Ensemble La Fenice

Program:
Claudio Monteverdi Vespro della Beata Vergine SV 206

10.09.2017, niedziela, 17:00
Wrocław, Ratusz, Sala Wielka, Rynek 1
Rosa del ciel – muzyczne skarby Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu

Tomáš Král – baryton
Judith Pacquier – cynk, flet podłużny
Maximilian Ehrhardt – arpa doppia a tre registri
Jan Krejča – teorba
Massimiliano Toni – klawesyn, pozytyw

Program:
Johann Hermann Schein Padouana ze zbioru Banchetto Musicale
Claudio Monteverdi Rosa del ciel z opery Orfeusz
Giovanni Pierluigi da Palestrina / Giovanni Bassano Tota pulchra est
Giovanni Felice Sances Chi nel regno almo d’Amore ze zbioru Il quarto libro delle cantate (1636)
Giovanni Antonio Rigatti La mia Fillida è brunetta ze zbioru Musiche diverse a voce sola (1641)
Maurizio Cazzati Ti giurai la mia fede z kantaty Amor Costante ze zbioru Arie e cantate a voce sola (1649)
Girolamo Frescobaldi Toccata Ottava ze zbioru Toccate e partite…, Libro 1
Domenico Obizzi Deh consoli il mio tormento, Hor che fatto ha partita, E si grave il tormento,
O sospiro amoroso spirto ze zbioru Madrigali et aire a voce sola (1627)
Giovanni Girolamo Kapsperger Toccata e Passacaglia a-moll
Giovanni Antonio Rigatti Filli mia vita – dialogo a doi ze zbioru Musiche diverse a voce sola (1641)
Bernardo Storace Ciaccona
Claudio Monteverdi Vi ricorda ò boschi ombrosi z opery Orfeusz

10.09.2017, niedziela, 19:00
Oleśnica, Zamek Książęcy, Sala Rycerska, ul. Zamkowa 4
Die Kunst der Fuge

Ottavio Dantone – kierownictwo artystyczne
Accademia Bizantina

Program:
Johann Sebastian Bach Die Kunst der Fuge BWV 1080

10.09.2017, niedziela, 20:00
Wrocław, Synagoga pod Białym Bocianem, ul. Włodkowica 7
La Morte della Ragione

Giovanni Antonini – kierownictwo artystyczne, flety, dulcjan
Il Giardino Armonico

Program:
Anonim La Morte della Ragione – pawana (Ms. British Library, ok. 1560)
Giorgio Mainerio Gagliarda ze zbioru Primo libro de balli (Wenecja, 1578)
Christopher Tye In Nomine: Crye
Hayne van Ghizeghem De tous biens plaine (Henry VIII Ms., ok. 1510–1520)
Alexander Agricola De tous biens plaine (dwie wersje)
Josquin des Près De tous biens playne ze zbioru Harmonice Musices Odhecaton A (Wenecja, 1501)
Alexander Agricola De tous biens plaine
John Dunstable Puzzle canon (Henry VIII Ms., ok. 1510–1520)
Josquin des Près Déploration sur la mort de Jean Ockeghem (ok. 1497)
Anonim La Battaglia (Ms. British Library, ok. 1560)
Giovanni Pietro Del Buono LXXVII: Obligho di dui Zoppi e dui Ciechi sull’Ave Maris Stella ze zbioru Canoni, obblighi et sonate (Palermo, 1641)
Thomas Preston Upon la mi re
Giorgio Mainerio Schiarazula marazula, Ungarescha i Saltarello ze zbioru Primo libro de balli (Wenecja, 1578)
Vincenzo Ruffo Dormendo un giorno ze zbioru Capricci in musica (Mediolan, 1564)
Anonim La Gamba
Giovanni Gabrieli Sonata XIII a otto voci ze zbioru Canzoni e Sonate (Wenecja, 1615)
***
Giovanni de Macque Seconde Stravaganze (Ms. British Library, 1617)
Nicolas Gombert La rose – chanson ze zbioru Canzon… per sonar (Wenecja, 1588)
Gasparo Zanetti La Bella Pedrina ze zbioru Il Scolaro (Mediolan, 1645)
Tarquinio Merula La Pedrina – canzona ze zbioru Canzoni… op. 12 (Wenecja, 1637)
Dario Castello Sonata 14 a quattro ze zbioru Sonate concertate in stil moderno, Libro II (Wenecja, 1629)
Lodovico Grossi da Viadana La Napoletana a 8 ze zbioru Sinfonie musicali (Wenecja, 1610)
John Baldwine 4 Vocum (Ms. British Museum, 1603)
Gesualdo da Venosa Canzon Francese del Principe (Ms. British Library, 1617)
Cristoforo Caresana Tarantella ze zbioru Duo. Opera seconda (Neapol, 1693)
Giovanni Pietro Del Buono Sonata VII: Stravagante, e per il cimbalo cromatico ze zbioru Canoni, obblighi et sonate (Palermo, 1641)
Jacob van Eyck Fantasia & Echo ze zbioru Der Fluyten Lust-hof (Amsterdam, 1649)
Samuel Scheidt Galliard Battaglia ze zbioru Ludi Musici (Hamburg, 1621)

11.09.2017, poniedziałek, 19:00
Wrocław, NFM, Sala Główna, pl. Wolności 1
Et exspecto resurrectionem

Marzena Diakun – dyrygent
Nicholas Sharratt – tenor
Chór Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Teresa Majka-Pacanek – kierownictwo artystyczne
NFM Filharmonia Wrocławska

Program:
Olivier Messiaen Et exspecto resurrectionem mortuorum
Grażyna Pstrokońska-Nawratil Uru Anna

11.09.2017, poniedziałek, 19:30
Krotoszyn, kościół pw. św. św. Apostołów Piotra i Pawła, ul. Klasztorna 3
Rosa del ciel – muzyczne skarby Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu

Tomáš Král – baryton
Judith Pacquier – cynk, flet podłużny
Maximilian Ehrhardt – arpa doppia a tre registri
Jan Krejča – teorba
Massimiliano Toni – klawesyn, pozytyw

Program:
Johann Hermann Schein Padouana ze zbioru Banchetto Musicale
Claudio Monteverdi Rosa del ciel z opery Orfeusz
Giovanni Pierluigi da Palestrina / Giovanni Bassano Tota pulchra est
Giovanni Felice Sances Chi nel regno almo d’Amore ze zbioru Il quarto libro delle cantate (1636)
Giovanni Antonio Rigatti La mia Fillida è brunetta ze zbioru Musiche diverse a voce sola (1641)
Maurizio Cazzati Ti giurai la mia fede z kantaty Amor Costante ze zbioru Arie e cantate a voce sola (1649)
Girolamo Frescobaldi Toccata Ottava ze zbioru Toccate e partite, libro primo
Domenico Obizzi Deh consoli il mio tormento, Hor che fatto ha partita, E si grave il tormento,
O sospiro amoroso spirto ze zbioru Madrigali et aire a voce sola (1627)
Giovanni Girolamo Kapsperger Toccata e Passacaglia a-moll
Giovanni Antonio Rigatti Filli mia vita – dialogo a doi ze zbioru Musiche diverse a voce sola (1641)
Bernardo Storace Ciaccona
Claudio Monteverdi Vi ricorda ò boschi ombrosi z opery Orfeusz

12.09.2017, wtorek, 19:00
Wrocław, NFM, Sala Główna, pl. Wolności 1
Moniuszko – Widma

Andrzej Kosendiak – dyrygent, kierownictwo muzyczne
Jarosław Bręk – bas-baryton
Aleksandra Kubas-Kruk – sopran
Antoni Szuszkiewicz, Mikołaj Szuszkiewicz – soliści Chóru Chłopięcego NFM
Małgorzata Podzielny – przygotowanie
Jerzy Butryn – baryton
Bogdan Makal – bas
Mariola Cierpioł – mezzosopran
Michał Ziemak – baryton
Mariusz Bonaszewski, Paweł Janyst, Przemysław Wasilkowski, Beata Passini – aktorzy
Franciszka Kierc-Franik, Iga Załęczna – tancerki
Emilia Górnisiewicz, Jan Grządziela, Paweł Boczkowski – szczudlarze
Studenci Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu
Chór NFM
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne
Wrocławska Orkiestra Barokowa
Jarosław Thiel – kierownictwo artystyczne

Paweł Passini – reżyseria
Aleksandra Konarska, Paweł Janyst – asystenci reżysera
Zuzanna Srebrna – scenografia oraz kostiumy
Katarzyna Leks – asystent scenografa
Katarzyna Łuszczyk – reżyseria światła
Agata Konarska – wizualizacje

Program:
Stanisław Moniuszko Widma – kantata

13.09.2017, środa, 19:00
Bolesławiec, kościół pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy, pl. Zamkowy 1
Stabat Mater

Graciela Gibelli – sopran
Carlos Mena – kontratenor
Cyril Auvity – tenor
Il Suonar Parlante:
Rodney Prada – viola da gamba
Cristiano Contadin – viola da gamba
Vittorio Ghielmi – viola da gamba, kierownictwo artystyczne
Luca Pianca – lutnia
Cuncordu de Orosei:
Giovanni Rosu – voche
Paolo Burrai – mesuvoche
Martino Corimbi – cronta
Franco Sannai – bassu

Program:
Libera me, Domine (tradycja sardyńska)
Diego Ortiz Recercada (oprac. V. Ghielmi)
Anonim Upon la mi re
Virginem mire pulchritudinis (Buxheimer Orgelbuch)
Divina Consoladora (tradycja sardyńska, oprac. V. Ghielmi)
La Passion de Jèsus Crist (tradycja gaskońska, oprac. V. Ghielmi)
Stabat Mater (tradycja sardyńska)
Josquin des Près Stabat Mater
***
Gotzos de su nefressariu (tradycja sardyńska)
Santino Garsi da Parma La Mutia, La ne mente per la gola, Corrente

Orazio Bassani da Parma „Vergine bella che di sol vestita” alla bastarda
Arvo Pärt Stabat Mater na trzy głosy solowe i trzy viole

13.09.2017, środa, 20:00
Wrocław, bazylika mniejsza pw. św. Elżbiety, ul. św. Elżbiety 1/2
500-lecie reformacji

Daniel Reuss – dyrygent
Vocalconsort Berlin

Program:
Josquin des Près Credo ze zbioru Missa Gaudeamus
Johann Walter Wir glauben all’an einen Gott
Hans Leo Hassler Wir glauben all’ an einen Gott
Josquin des Près Victimae paschali laudes
Johann Walter Christ lag in Todesbanden
Johann Hermann Schein Christ lag in Todesbanden
Gregor Lange Velum templi
Josquin des Près Agnus Dei ze zbioru Missa Gaudeamus
Johann Walter Verleih uns Frieden
Samuel Besler Patris sapientia
Heinrich Schütz Verleih uns Frieden / Gib unsern Fürsten
Josquin des Près Miserere
Gregor Lange Benedicat tibi
Johann Hermann Schein Erbarme dich mein, o Herre Gott
Samuel Besler Ich bitt o Herr
Johann Walter Erbarme dich mein, o Herre Gott

14.09.2017, czwartek, 19:30
Bielawa, kościół pw. Wniebowzięcia NMP, pl. Wyszyńskiego 1
Młodzi mistrzowie

Aleksandra Rupocińska – kierownictwo artystyczne, klawesyn
Soliści – uczestnicy 42. Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej
Orkiestra Festiwalowa

Program:
Alessandro Scarlatti San Casimiro, re di Polonia
Tadeusz Baird Cztery sonety miłosne

Współorganiztor: Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

14.09.2017, czwartek, 20:00
Wrocław, kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja, pl. Kościelny 1
Stabat Mater

Graciela Gibelli – sopran
Carlos Mena – kontratenor
Cyril Auvity – tenor
Il Suonar Parlante:
Rodney Prada – viola da gamba
Cristiano Contadin – viola da gamba
Vittorio Ghielmi – viola da gamba, kierownictwo artystyczne
Luca Pianca – lutnia
Cuncordu de Orosei:
Giovanni Rosu – voche
Paolo Burrai – mesuvoche
Martino Corimbi – cronta
Franco Sannai – bassu

Program:
Libera me, Domine (tradycja sardyńska)
Diego Ortiz Recercada (oprac. V. Ghielmi)
Anonim Upon la mi re
Virginem mire pulchritudinis (Buxheimer Orgelbuch)
Divina Consoladora (tradycja sardyńska, oprac. V. Ghielmi)
La passion de Jèsus Crist (tradycja gaskońska, oprac. V. Ghielmi)
Stabat Mater (tradycja sardyńska)
Josquin des Près Stabat Mater
***
Gotzos de su nefressariu (tradycja sardyńska)
Santino Garsi da Parma La Mutia, La ne mente per la gola, Corrente
Orazio Bassani da Parma „Vergine bella che di sol vestita” alla bastarda
Arvo Pärt Stabat Mater na trzy głosy solowe i trzy viole

15.09.2017, piątek, 19:00
Wrocław, kościół pw. św. Marii Magdaleny, katedra Kościoła polskokatolickiego, ul. Szewska 10
Mistrzostwo włoskiej polifonii

Hervé Niquet – dyrygent
Le Concert Spirituel

Program:
Procesja: Aeterna Christi munera – chorał
Claudio Monteverdi Cantate Domino – motet
Orazio Benevolo Kyrie z mszy Si Deus pro nobis
Giovanni Pierluigi da Palestrina Beata es, Virgo Maria – motet
Orazio Benevolo Gloria z mszy Si Deus pro nobis
Graduał: Et ne avertas faciem tuam a puero tuo – chorał
Orazio Benevolo Credo z mszy Si Deus pro nobis
Girolamo Frescobaldi Canzon Vigesimanona a 8
Orazio Benevolo Sanctus z mszy Si Deus pro nobis
Benedictus qui venit in nomine Domini – chorał
Orazio Benevolo Regna terrae – motet
Giovanni Pierluigi da Palestrina Peccavimus – motet
Orazio Benevolo Agnus Dei z mszy Si Deus pro nobis
Giovanni Pierluigi da Palestrina Pater noster
Orazio Benevolo Magnificat tertii toni

15.09.2017, piątek, 19:30
Kłodzko, kościół pw. Wniebowzięcia NMP, pl. Kościelny 9
Telemann – Brockes-Passion

Giovanni Antonini – dyrygent
Il Giardino Armonico

Lydia Teuscher – sopran
Katja Stuber – sopran
Marie Henriette Reinhold – mezzosopran
Samuel Boden – tenor
Robin Tritschler – tenor
Johannes Weisser – baryton
Chór NFM
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne
Chór Chłopięcy NFM
Małgorzata Podzielny – kierownictwo artystyczne

Program:
Georg Philipp Telemann Brockes-Passion TWV 5:1

15.09.2017, piątek, 20:00
Głogów, Kościół pw. NMP Królowej Polski, pl. Wyszyńskiego 1
Młodzi mistrzowie

Aleksandra Rupocińska – kierownictwo artystyczne, klawesyn
Soliści – uczestnicy 42. Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej
Orkiestra Festiwalowa

Program:
Alessandro Scarlatti San Casimiro, re di Polonia
Tadeusz Baird Cztery sonety miłosne

Współorganiztor: Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

16.09.2017, sobota, 17:00
Wrocław, NFM, Sala Czerwona, pl. Wolności 1
Młodzi mistrzowie

Aleksandra Rupocińska – kierownictwo artystyczne, klawesyn
Soliści – uczestnicy 42. Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej
Orkiestra Festiwalowa

Program:
Alessandro Scarlatti San Casimiro, re di Polonia
Tadeusz Baird Cztery sonety miłosne

Współorganiztor: Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu

16.09.2017, sobota, 20:00
Wrocław, kościół pw. św. Marii Magdaleny, katedra Kościoła polskokatolickiego, ul. Szewska 10
Telemann – Brockes-Passion

Giovanni Antonini – dyrygent
Il Giardino Armonico

Lydia Teuscher – sopran
Katja Stuber – sopran
Marie Henriette Reinhold – mezzosopran
Samuel Boden – tenor
Robin Tritschler – tenor
Johannes Weisser – baryton
Chór NFM
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne
Chór Chłopięcy NFM
Małgorzata Podzielny – kierownictwo artystyczne

Program:
Georg Philipp Telemann Brockes-Passion TWV 5:1

17.09.2017, niedziela, 19:00
Wrocław, Opera Wrocławska, ul. Świdnicka 35
Mozart – La clemenza di Tito

Teodor Currentzis – dyrygent
Maximilian Schmitt – Tito (tenor)
Karina Gauvin – Vitellia (sopran)
Anna Lucia Richter – Servilia (sopran)
Stéphanie d'Oustrac – Sesto (mezzosopran)
Jeanine De Bique – Annio (mezzosopran)
Willard White – Publio (bas)
Orkiestra i Chór MusicAeterna

Program:
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
La clemenza di Tito KV 621
Fragmenty Mszy c-moll KV 427: Kyrie, Laudamus te, Qui tollis, Benedictus
Adagio i fuga c-moll KV 546
Mauerische Trauermusik KV 477

Współorganizator: Opera Wrocławska

WYDARZENIE TOWARZYSZĄCE
THIERRY CHOLLAR – MÉTAMORPHOSES MUSICALES
Wystawa dzieł sztuki
Wrocław, Narodowe Forum Muzyki
Wernisaż: 7.09.2017, czwartek, 18:00
Czas trwania wystawy: 7.09–31.10.2017

Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w programie.

Aleksandra Pisula jako Olga Lipińska. "To marzenie dla aktora"

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie