Walkę z pandemią wygraliśmy razem. Zawsze żyliśmy blisko lokalnej społeczności

Materiał powstał we współpracy z McDonald's
Prowadzenie biznesu to praca zespołowa. Ludzie w większości firm stanowią najtrwalszy fundament, na którym można budować dalszy sukces. Dlatego utrzymanie zatrudnienia, pomimo trudnych czasów pandemii koronawirusa, było priorytetem dla wielu przedsiębiorców. Jak z tym wyzwaniem poradzili sobie właściciele restauracji? Zapytaliśmy o to pana Jacka Wyspiańskiego, licencjobiorcę McDonald`s z 9-letnim stażem.

Nie ma na świecie firmy, która była przygotowana na koronawirusa. Pandemia zaskoczyła wszystkich. Najpierw musieliśmy przetrwać okres przejściowy a później dostosować się do nowej rzeczywistości.

Bezpieczeństwo pracowników i gości jest na pierwszym miejscu

Pan Jacek Wyspiański, z którym rozmawialiśmy i który opowiadał nam o restauracyjnej rzeczywistości, jest licencjobiorcą McDonald`s od 9 lat. Prowadzi 9 restauracji: 7 we Wrocławiu i po jednej w Oławie oraz Dzierżoniowie. W sumie zatrudnia około 550 pracowników. Co było najważniejsze na początku pandemii?

„Najtrudniejsze a jednocześnie najważniejsze było szybkie wprowadzenie i zaakceptowanie zmian a także przyzwyczajenie się do nowej rzeczywistości. Utrzymanie miejsc pracy - to był dla mnie największy priorytet i po tych kilku miesiącach mogę śmiało przyznać, że… udało się! Nikt w prowadzonych przeze mnie restauracjach McDonald`s nie stracił pracy. Cały czas dbamy o bezpieczeństwo naszych pracowników. Nie zapominamy także o ich rozwoju, oferując szkolenia i możliwości awansu.” - Jacek Wyspiański

Niepewność na rynku pracy w czasie marcowego lockdown`u oraz późniejszej izolacji społecznej sięgała zenitu. Dotyczyła ona nie tylko kwestii ekonomicznych, ale też obaw o własne zdrowie i bezpieczeństwa. Dlatego McDonald`s odpowiednio zadbał o pracowników, wyposażając ich w środki ochrony osobistej oraz wprowadzając nowe procedury w zakresie higieny.

„Na początku wakacji mieliśmy drobne problemy wynikające ze sprzecznych zaleceń dotyczących noszenia maseczek. Od tamtej pory zalecenia są jasne i klarowne, powtarzane przez wszystkie media w każdym formacie, dlatego nasi Goście wiedzą, że do McDonald’s powinni wchodzić z zakrytymi ustami i nosem, a maseczkę mogą zdjąć dopiero po zajęciu odpowiednio zdezynfekowanego stolika i po otrzymaniu jedzenia” - Jacek Wyspiański

Do każdej zmiany trzeba się przyzwyczaić. Jednym przychodzi to łatwo i szybko, inni potrzebują więcej czasu. Aktualnie widok osoby w maseczce na ulicy, w sklepie, w transporcie publicznym czy w restauracji nikogo już nie dziwi. Zdarza się nawet, że to goście w restauracji zwracają sobie nawzajem uwagę i proszą o zakrycie ust i nosa. Społeczna akceptacja nowych zasad pomogła w zwiększeniu bezpieczeństwa w McDonald`s. Wszyscy dbamy o swoje zdrowie.

Pandemia koronawirusa na każdym kroku udowadnia, że kiedy jesteśmy razem, jesteśmy silniejsi. To widać zarówno w społecznym zaangażowaniu, jak i biznesowym wparciu. W czasie, kiedy branża gastronomiczna przygotowywała się na pracowite wakacje, cały świat się zatrzymał. W marcu 2020, kiedy polski rząd podjął decyzję o zamknięciu restauracji, kawiarni, instytucji kultury, siłowni i innych obiektów sportowych, przedsiębiorcy mieli mało czasu na wymyślenie planu B. Konieczne było wsparcie, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne.

„McDonald’s potwierdził, że jest dobrym partnerem do biznesu. Wsparcie firmy pojawiło się zaraz po lockdownie, który trwał w marcu 2020. Wsparcie korporacji było zarówno organizacyjne jak i finansowe. Stały kontakt z firmą dawał poczucie bezpieczeństwa” - Jacek Wyspiański

Wsparcie w biznesie jest ogromną wartością. McDonald`s dał dobry przykład, udzielając wsparcia przedsiębiorcom firma pokazała na czym opiera się ich biznes. Na ludziach!

Wspieramy lokalną społeczność, bo jesteśmy jej częścią

Pan Jacek Wyspiański na pytanie o lokalne zaangażowanie McDonald`s odpowiedział bez wahania – lokalna społeczność to też my! Kiedy Polacy mobilizowali się we wsparciu służb medycznych, on, wraz z pracownikami McDonald`s dołączył do akcji #WzywamyPosiłki, która miała za zadanie przekazanie bezpłatnych, ciepłych i bezpiecznych posiłków, tzw. McZestawów Mocy, pracownikom ochrony zdrowia. Dodatkowo wspierał również inne służby mundurowe, które na co dzień mierzyły się z pandemią.

Ponadto restauracje zarządzane przez Wyspiańskiego na co dzień włączają się w organizację osiedlowych wydarzeń, pikników, festynów, eventów sportowych. Cały czas są blisko ludzi.

Dodaj ogłoszenie