Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wałbrzych: Senior z dowodem ważnym do 2111 r. nie podpisze umowy z operatorem komórkowym

Artur Szałkowski
Jerzy Brzeszczak jest zaskoczony i zniesmaczony tym, że operator sieci komórkowej odmówił zawarcia z nim umowy
Jerzy Brzeszczak jest zaskoczony i zniesmaczony tym, że operator sieci komórkowej odmówił zawarcia z nim umowy Dariusz Gdesz
Wałbrzyszanin Jerzy Brzeszczak nie był zadowolony z umowy ze swoim dotychczasowym operatorem telefonii komórkowej. Dlatego podjął decyzję o rezygnacji z jego usług i podpisaniu umowy z nowym operatorem.

Przejrzał dostępne na rynku oferty i zdecydował się na zawarcie umowy z siecią telefonii komórkowej Play. Postanowił iść za ciosem i zgłosił się do punktu operatora w wałbrzyskiej Galerii Victoria. Jerzy Brzeszczak był przekonany, że zawarcie umowy nastąpi szybko i bezproblemowo. Bardzo się rozczarował.

- Sprzedawca poprosił mnie o dowód osobisty, a następnie konsultował telefonicznie zawarte w nim dane z kimś ze swojej centrali - opowiada nam Jerzy Brzeszczak.

- Po zakończeniu rozmowy oddał mi dowód i poinformował, że nie mogą ze mną zawrzeć umowy. Według wałbrzyszanina, powodem decyzji miała być adnotacja w jego dokumencie tożsamości. W rubryce dotyczącej terminu ważności dokumentu jest zapis: nieoznaczony. Sprzedawca nie wziął natomiast pod uwagę, że na odwrocie dowodu wałbrzyszanina pod numerem PESEL jest data 2111. Świadczy to o tym, że ważność dokumentu wygasa dopiero za 99 lat!

- Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych dowód wydany osobie, która ukończyła 65. rok życia, jest ważny na czas nieoznaczony - wyjaśnia Anna Żabska, asystentka prezydenta Wałbrzycha. - Warunkiem jest to, że osoba ta zwróciła się o wydanie dowodu z takim terminem ważności.
Dlaczego więc operator odmówił zawarcia umowy i naraził pana Jerzego na niepotrzebny stres? O komentarz w sprawie umowy z 70-letnim wałbrzyszaninem poprosiliśmy przedstawiciela sieci Play.

Rzecznik prasowy operatora, po przeprowadzonej kontroli, wykluczył, by doszło do błędu w systemie weryfikującym dane.
- W tym przypadku mamy do czynienia z błędem ludzkim, który popełnił sprzedawca bądź konsultant - tłumaczy nam Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play. - Jest nam bardzo przykro z tego powodu i chcemy to panu Jerzemu zrekompensować. Pod warunkiem, oczywiście, że nadal chce korzystać z naszych usług.

Czy zdarzyło Ci się, że operator telefonii komórkowej utrudniał rozwiązanie umowy? Jaki powód podał?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto