Komisja Europejska przygotowała szereg statystyk mających odzwierciedlić jakość usług świadczonych przez poszczególne państwa w dziedzinie transportu kolejowego. Wyniki są druzgocące - Polskie Koleje Państwowe, w niemal każdym zestawieniu, zajmują ostatnie miejsce.PKP ustrzegło się mało zaszczytnej, ostatniej pozycji w dwóch kategoriach.
Pierwszą jest obsługa w pociągach (tutaj najwięcej pretensji do swojego przewoźnika mieli Holendrzy oraz Niemcy), drugą - łatwość kupna biletów (największe trudności z tym związane odczuwają m.in. obywatele Niemiec i Austrii).
Co nas denerwuje? Polacy podirytowani są niemal wszystkim. Prawie połowa (46 proc.) z nas jest niezadowolona z informacji o rozkładach pociągów, a 41 proc. twierdzi, że dworcowym peronom daleko do bezpieczeństwa. Najwięcej do życzenia pozostawia jakość toalet, kawiarni oraz sklepów na dworcach - 62 proc. z Polaków pragnie zmian.
Warto jednocześnie nadmienić, iż europejska średnia wynosi prawie o połowę mniej (33 proc.)Stan czystości dworców nie odpowiada 71 proc. obywateli kraju (najbardziej zadowoleni z czystości są Estończycy - 12 proc.). Jeszcze więcej, bo 73 proc. respondentów narzeka na zbyt rzadkie kursowanie pociągów, 52 proc. na ich niepunktualność. Polacy uważają również, że trudno jest im złożyć skargę na usługi świadczone przez PKP - takiego zdania jest 66 proc. ankietowanych.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?