Jak się okazuje w ciągu kilku ostatnich dni, dostaliśmy informacje o nowo powstałej firmie energetycznej, której przedstawiciele podszywają się pod pracowników dotychczasowych dostawców energii. Najczęstszy scenariusz wygląda w ten sposób: przedstawiciele dzwonią do klientów informując, że będzie taniej, bo dotychczasowy dostawca połączył się z gazownią i za godzinę lub dwie ktoś przyjdzie z umową, którą należy podpisać. I faktycznie przedstawiciel firmy przyjeżdża z umową, klient podopisuje dokumenty, będąc pewnym, że chodzi o dotychczasowego dostawcę usług.Jest też drugi scenariusz, w którym przedstawiciel dzwoni do klienta, podając się za przedstawiciela dotychczasowego dostawcy, wypytuje o imię i nazwisko, PESEL, oraz wysokość rachunków za prąd. W tej sytuacji dochodzi prawdopodobnie do podrobienia podpisu klienta na umowie oraz pełnomocnictwie, które trafiają do dostawcy wraz z wypowiedzeniem dotychczasowej umowy. Do klienta nie trafia już umowa do podpisu, trafiają za to faktury z nowej firmy energetycznej oraz informacja o zmianie sprzedawcy.
- Prosimy o zachowanie ostrożności przy podpisywaniu jakichkolwiek dokumentów w domu, oraz podawaniu przez telefon swoich danych osobowych czy wysokości rachunków - apeluje pani Dominika.
W razie jakichkolwiek wątpliwości można skontaktować się z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Oleśnicy tel. 71 314-01- 57.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?