Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

O twórcach

[email protected]
JONATHAN KING (Scenariusz i Reżyseria) pochodzi z Auckland, dotąd pracował jako dyrektor artystyczny w nowozelandzkim piśmie muzycznym „Rip It Up”.

JONATHAN KING (Scenariusz i Reżyseria) pochodzi z Auckland, dotąd pracował jako dyrektor artystyczny w nowozelandzkim piśmie muzycznym „Rip It Up”. Ma na swoim koncie również ponad setkę nakręconych teledysków, za co dwukrotnie zdobywał nagrodę Najlepszego Reżysera podczas rozdania nagród Music Video Awards w Nowej Zelandii.

W swoim dorobku ma dwa filmy krótkometrażowe, „Still” (2002), pokazywany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Nowej Zelandii oraz „Chogar”, komedio-horror, który ostatecznie przekształcił się w CZARNĄ OWCĘ
Był również współscenarzystą produkcji nowozelandzkiej – „The Tattooist”.

PHILIPPA CAMPBELL (Producent) Aktorka i reżyserka. Założycielka profesjonalnego teatru Taki Rua The Depot.

Pracowała przy licznych produkcjach telewizyjnych, w tym przy nagradzanym dramacie dokumentalnym Erebus: „The Aftermath”. Od 1988 roku pracuje niezależnie.

Pierwszym filmem, którego była producentem, był „Swimming Lessons” z 1995 roku, nominowany do nagrody w kategorii Najlepszy Dramat podczas Banff Television Festival. Potem była producentką filmów Tima Whita i Lydia Livingstone, z którymi wyprodukowała „Naming Number Two”.

„Praca nad CZARNĄ OWCĄ była dla mnie nie lada wyzwaniem, musieliśmy połączyć ze sobą wiele różnych elementów, co jednak nie wykluczało dobrej zabawy w czasie produkcji.”- wyjaśnia Campbell.

RICHARD BLUCK (Zdjęcia) Współpracował z Peterem Jacksonem przy „King Kongu”. Jednak to CZARNA OWCA jest jego pełnym fabularnym debiutem.

Jako asystent kierownika ekipy zdjęciowej i operator steadicama trylogii Władcy pierścieni nadzorował prace nad efektami specjalnymi przy produkcji filmu „Władcy Pierścieni: Powrót Króla”.

CHRIS PLUMMER (montaż) pracował przy wielu produkcjach nowozelandzkich: „In My Father’s Den”, „Naming Number Two”, „Crooked Baby”, „Channnelling Baby” oraz „I’ll make You Happ”y. Był także asystentem montażysty przy „Spokojnym Amerykaninie” Phillipa Noyca.

Montował mnóstwo krótkometrażowych filmów nowozelandzkich, w tym „Possum” i” Sure” i „To Rise”.

TIM PREBBLE (Dźwięk) Eksperymenty muzyczne już w wieku 6 lat, kiedy ukrywał się w silosach na zborze na farmie rodziców. To dało początek jego miłości do dźwięków, co przekształciło się w długą karierę kompozytora i inżyniera dźwięku. Stworzył muzykę do ponad 25-ciu filmów fabularnych, w tym do „Prawdziwej historii” Rogera Donaldsona, „Naming Number Two” Toa Frasera, „Perfect Strangers” Gaylene Preston oraz „The Price Of Milk” Harry Sinclaira.

VICTORIA KELLY (Kompozytor) Jedna z najbardziej znanych nowozelandzkich kompozytorów muzyki do filmów i telewizji. Jej kompozycje można usłyszeć w „Out Of The Blue”, „Toy Love”, „The Locals” oraz „The Truth About Demons”. W 2005 roku nagrodzona Screen Award w Nowej Zelandii za muzykę do „Słabego Punktu”. Ostatnio pracowała także dla BBC przy produkcji Maddigans Quest.

KIM SINCLAIR (Scenograf) brała udział w takich kasowych produkcjach jak „Legenda Zorro”, „Bez Granic”, „Cast away: poza światem”, „Ostatni Samuraj”, „Granice wytrzymałości” oraz „Willow”.
Oprócz tego angażuje się w nowozelandzkie produkcje: „My Grandfather is a Vampire”, „Alex”, „The Climb”, „The nightmare man” „oraz Jej Wysokość.

RICHARD TAYLOR (Efekty Specjalne) wielokrotny lauret Oscara. W 1995 roku wspólnie z Tania Rodgerem założył Weta Workshop, zajmujące się produkcją efektów specjalnych do filmów i telewizji.

Weta pracowała przy wszystkich kolejnych produkcjach Petera Jacksona – trylogii „Władca pierścienia”, „King Kongu”, „Niebiańskich istotach”, „Przerażaczach” oraz „Martwicy mózgu”.

Taylor jest zdobywcą czterech Oscarów – za najlepsze efekty specjalne oraz charakteryzację do Władcy Pierścieni: Drużyny Pierścienia, za najlepsze kostiumy i charakteryzację do Władcy Pierścieni: Powrotu Króla, a także za efekty specjalne w King Kongu. Nagrodzony również przez brytyjską akademię za najlepsze kostiumy do „Władcy Pierścieni: Dwie Wieże” oraz najlepsze efekty i charakteryzację do „Drużyny Pierścienia”.
Współpracował z Peterem Weirem przy „Panu i Władcy na Krańcu Świata”, stworzył ponad 1700 sztuk miniaturowej broni do „Ostatniego Samuraja”, brał udział przy produkcji „Legendy Zorro”.

DAVE ELSEY był twórcą potworów w australijskim serialu science-fiction „Ucieczka w Kosmos (Farscape)”, jak również innych kreatur w filmach „Alien 3” oraz „The Little Shop Of Horrors”. Nadzorował również efekty specjalne w „Hellraiser”, „Mission Impossible 2” oraz „Indiana Jones”, „Ostatnia Krucjata”. Pracował także przy „Gwiezdnych Wojnach: Episod III”, „Zemsta Sithów”. gdzie był odpowiedzialny za część efektów specjalnych. Obecnie pracuje ze Spike’em Jonesem nad „Where The Wild Things Are”.

JAMES DELANEY i CAROLINE GIRDLESTONE są cenionymi w Nowej Zelandii treserami zwierząt, którzy od wielu lat pracują przy wielu produkcjach filmowych i telewizyjnych. Ich firma Hero Animals zdobyła również międzynarodowe uznanie, głównie dzięki pracy przy Babe oraz Babe II, a także za kręconą w południowej Afryce Zebrę z klasą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na mazowieckie.naszemiasto.pl Nasze Miasto