Zdarzenie miało miejsce 19 grudnia w jednym z głogowskich dużych marketów. 30-letnia mieszkanka Głogowa wraz ze swoim 33-letnim znajomym sami skanowali pakowane do koszyka towary. Używali do tego tzw. metody scan&go w aplikacji sklepu. Pozwala ona na własnoręcznie skanowanie podczas zakupów, a następnie szybką płatność przez telefon lub w kasie.
– Klienci wybrali artykuły w sklepie o łącznej wartości 2 288,57 złotych, jednak tylko część produktów zeskanowali w aplikacji. Para zapłaciła za towar jedynie 60,57 złotych. Swoim działaniem wprowadzili w błąd obsługę sklepu co do wartości zakupionego towaru, nie kasując reszty produktów – mówi Natalia Szymańska z głogowskiej policji.
Gdy zorientowano się jak wygląda sytuacja, na miejsce wezwana została policja. 30-latka i jej 33-letni znajomy zostali zatrzymani i postawiono im zarzuty oszustwa. Policji udało się też odzyskać część zabranego ze sklepu towaru.
Oszustwo jest zagrożone karą do 8 lat pozbawienia wolności.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?