Tak drogo jeszcze nigdy wcześniej nie było. Najwyższe w historii ceny benzyny sprawiają, że decydując się na zakup nowego auta bierzemy często pod uwagę przede wszystkim koszty jego eksploatacji. Alternatywą dla silników benzynowych są nowoczesne jednostki wysokoprężne (diesle), charakteryzujące się mniejszą konsumpcją paliwa. Sposobem na ograniczenie wydatków na paliwo jest też instalacja gazowa w aucie. Zaledwie kilku producentów oferuje jednak pojazdy z fabryczną instalacją LPG. Przy wyborze samochodu wybór jest więc przeważnie ograniczony do pojazdów z silnikami diesla lub benzynowymi (i ewentualnie późniejszym montażu instalacji gazowej).
Pomimo porównywalnych cen benzyny i oleju napędowego, kierując się zasadą, że diesle palą mniej, wybór powinien paść na auto z silnikiem wysokoprężnym. W wielu przypadkach jednak, w ostatecznym rozrachunku diesel okazuje się znacznie mniej opłacalnym rozwiązaniem. O ile bowiem wybór pojazdu z silnikiem wysokoprężnym jest w pełni uzasadniony, jeśli dużo podróżujemy i pokonujemy autem corocznie dziesiątki tysięcy kilometrów, o tyle zakup samochodu miejskiego z jednostką wysokoprężną, którym zamierzamy przemierzać dziennie niewielkie odległości (praca, zakupy itp.), można już poddać w wątpliwość.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?