Jak po przebudowie wyglądać będzie ul. Ozimska?
Zaproponowana przez władze miasta koncepcja przewiduje istotną przebudowę niemal półkilometrowego odcinka ulicy Ozimskiej. Plan zakłada, że droga w kierunku ulicy Katowickiej stanie się jednopasmowa, podczas gdy w przeciwnym kierunku (w stronę ul. Reymonta) zostaną dwa pasy, z czego jeden przeznaczony będzie dla autobusów.
Zmienione zostaną także skrzyżowania, aby poprawić płynność ruchu i bezpieczeństwo. Jak tłumaczy Miejski Zarząd Dróg, choć kierowcy poruszać się będą jedynie po jednym pasie ruchu w każdą stronę, to zbliżając się do skrzyżowania jezdnia będzie się rozgałęziać i samochody będą zajmować miejsca na jednym z dwóch lub trzech pasów przed skrzyżowaniem. W ten sposób jazda po ul. Ozimskiej ma być płynniejsza.
Dodatkowo po przeciwnej stronie do galerii Opolanin, powstanie ścieżka pieszo-rowerowa. Droga zaczynałaby się przy skrzyżowaniu z Reymonta i ciągnęła aż do istniejącej ścieżki przy pływalni. Dzięki temu bezpiecznie można będzie dojechać z np. z Malinki do ścisłego centrum Opola.
Początkowa wizja przebudowy ulicy Ozimskiej w Opolu była inna
Gdy po raz pierwszy prezydent Opola poinformował o pomyśle przebudowy Ozimskiej, planowano posadzenie drzew na środku jezdni. Jednak po spotkaniu z ratuszowym zespołem rowerowym zdecydowano się na alternatywne rozmieszczenie zieleni. Teraz drzewa mają stanąć po obu stronach jednej z najważniejszych ulic miasta, co stanowi bardziej praktyczne i przyjazne dla pieszych oraz rowerzystów rozwiązanie.
Mieszkańcy sceptyczni wobec planów urzędu
Choć pomysł budowy nowej ścieżki rowerowej wydaje się zasadny, to nie brakuje krytycznych głosów mieszkańców, którzy obawiają się, że redukcja pasów ruchu na tak ważnej drodze spowoduje wzrost korków.
- Kolejna bezsensowna inwestycja, która pochłonie miliony tylko po to, aby posadzić kilka drzewek i jednocześnie utrudnić życie kierowcom - komentuje jeden z internautów.
Inni zwracają uwagę na nieefektywność tak krótkiego (ok. pół kilometra) buspasa.
- Buspas powinien być na całej długości Ozimskiej, aby faktycznie przyspieszyć komunikację miejską - zauważa inny mieszkaniec.
Koncepcja jest wstępna. Ratusz chce poznać głos opolan
Urząd miasta broni projektu, porównując go do historycznego wyglądu Ozimskiej z lat 30. XX w., kiedy to nosiła nazwę Malapanerstraße.
Urząd podkreśla także, że przebudowa zwiększy bezpieczeństwo i komfort pieszych oraz rowerzystów, tworząc bardziej zielone i przyjazne środowisko w centrum miasta.
Kluczową kwestią, która wywołuje najwięcej kontrowersji, jest potencjalny wzrost korków. Ograniczenie przepustowości jednej z głównych arterii miasta może znacząco wpłynąć na płynność ruchu. Internauci zwracają uwagę, że każda redukcja pasów ruchu w tak istotnej lokalizacji wymaga dokładnej analizy, aby uniknąć paraliżu komunikacyjnego.
Mimo zapowiedzi przebudowy drogi, urząd miasta Opola uspokaja i podkreśla, że przedstawiona koncepcja jest wstępna i może ulec zmianie w trakcie realizacji projektu. Ostateczny kształt inwestycji będzie zależał od dalszych analiz i konsultacji społecznych.
13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?