Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia, to 1 282 797 zł brutto. Termin realizacji zamówienia wyznaczony jest do dnia 31 października 2020 r. Ustalone warunki płatności to 21 dni od daty doręczenia faktury VAT z dokumentami rozliczeniowymi. Zakres robót praktycznie nie zmienił się, a wręcz uszczuplił o fundamentowanie. Czytamy w zamówieniu: „Na obiekcie została już wykonana część prac ziemnych związanych z fundamentowaniem budynku. Został zebrany humus z odkładem, wykonane wykopy na ławy i stopy fundamentowe. Ławy nie zostały wykonane a część wykopów uległa niewielkiej degradacji. W przedmiarze uwzględniono korektę wykonanych prac oraz szalowanie wykopów".
Kto złożył oferty?
-Przedsiębiorstwo REM-BUD K. Kowal-Gąska, Nosówka 312, 36-046 Zgłobień - zaproponowało 1 687 034,00 zł
-TOM-Instal Sp. z o.o., ul. Gimnazjalna 6, 51-170 Wrocław - zaproponował 1 643 783,57 zł
-Firma Budowlana MIKSTBUD Sp. z o.o., Mikstat Pustkowie 4G, 63-510 Mikstat - zaproponowała 1 454 459,27 zł
-„ŁADNE WNĘTRZE” s.c. J.W. LENDA, ul. Plac Piastów 10-12/7, 56-416 Twardogóra - zaproponowano 1 351 161,58 zł
-InterMAX Wiesław Puchalski, ul. Wrocławska 139, 63-421 Przygodzice - zaproponowano 1 666 666,66 zł
Zerwana umowa z poprzednim wykonawcą
Przypomnijmy, że 11 października 2018 r. nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu ogłoszonym w ramach tego samego zadania. Wówczas zamawiający, czyli gmina Syców, przeznaczył na budowę świetlicy kwotę 1 190 000 zł brutto. Oferty złożyły dwie firmy: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe ALIKO Damian Maryniak z Rychtala i (oferta brutto wyniosła: 1 238 786,00 zł) oraz Zakład Ogólnobudowlany Krzysztof Poślod z Perzowa (zaoferował brutto 1 440 000,00 zł). Postępowanie jednak unieważniono. Uzasadnienie brzmiało: „Zamawiajacy unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty lub cena z najniższą ceną przewyższa kwotę, która zamawiajacy zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia". Czy i tym razem gmina unieważni postępowanie z tego względu?
RELACJA ZE SPOTKANIA BURMISTRZA SYCOWA Z MIESZKAŃCAMI STRADOMI WIERZCHNIEJ. KLIKNIJ
Przypomnijmy też, że gmina Syców zerwała umowę z wykonawcą, który ostatecznie wygrał przetarg na wykonanie tego zadania (wartość umowy opiewała na 1 072 786 zł), uzasadniając, że nie wywiązuje się on z terminów realizacji. Wykonawca bronił się argumentując, że nie doszło do formalnego przekazania dziennika budowy w terenie. Spór toczył się też o formę rozliczenia inwestycji. W efekcie gmina zerwała umowę, pomimo sprzeciwu mieszkańców Stradomi Wierzchniej, których zdaniem inwestycja będzie teraz o wiele droższa.
INFORMACJA O PRZEKAZANIU PLACU BUDOWY. KLIKNIJ, BY PRZECZYTAĆ
Wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście koszty budowy świetlicy wiejskiej w Stradomi Wierzchniej pójdą znacząco w górę.
Okazuje się, że aby potwierdzić informację o tym, czy gmina wystąpiła o jakiekolwiek dofinansowanie tej inwestycji, musimy występować na piśmie do wydziału infrastruktury, gdyż tak sobie życzy burmistrz Dariusz Maniak. Zdaniem Maniaka naczelnik wydziału nie może udzielić tej informacji przez telefon!
RELACJA Z SESJI RADY MIEJSKIEJ W SYCOWIE, NA KTÓREJ POJAWIŁ SIĘ TEMAT BUDOWY ŚWIETLICY. KLIKNIJ
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?