Nowa galeria to 220 mln euro inwestycji, czyli około 880 mln zł, 64 tys. mkw. powierzchni najmu, 2 300 miejsc parkingowych, 1 500 miejsc pracy, 20 sal kinowych w tym IMAX, 7 tys. mkw biur przy ul. Suchej, 200 sklepów.
Główne wejście do galerii Wroclavia znajdzie się na rogu ul. Borowskiej i Suchej, pozostałe będą się znajdować dookoła galerii. Część sklepów będzie miała osobne wejścia od ulicy, m.in. od strony Suchej.
ZNANE MARKI - MICHAEL KORS I VANS?
Wśród najemców prawdopodobnie znajdą się takie marki jak Michael Kors, Hollister, Vans, Forever 21, Superdry, Uniqlo (moda), Apple, Samsung (elektronika), Nespresso (kawy), Kusmi Tea (herbaty), Kiko, M·A·C Cosmetics (kosmetyki). Na poziomie +2 obok kina i sali IMAX, znajdzie się klub fitness, a także część restauracyjna. Zamiast fast foodów mają być tam restauracje z menu. Jak określił Marek Borkowski z biura projektowego IMB Asymetria Architects, będą to restauracje "pełnowartościowe".
ULE DLA PSZCZÓŁ I BUDKI DLA PTAKÓW
Przyjazne dla środowiska mają być m.in. parkingi dla rowerów, zarówno na dachu jak i w podziemiach. Będzie także stacja ładowania samochodów elektrycznych. Ciekawą rzeczą, którą inwestor stosował już w innych galeriach handlowych jest postawienie na dachu uli dla pszczół, a także zamontowanie na fasadach budek dla ptaków.
PRZEBUDUJĄ TEŻ ULICE
Jak podkreśla Marek Borkowski z biura projektowego, układ komunikacyjny wokół dworca został zaprojektowany z taką samą starannością jak wnętrze i bryła galerii Wroclavia. Wjazd dla dostawców i zaopatrzenia znajdzie się od strony ul. Suchej, z kolei wyjazd od strony ul. Dyrekcyjnej. Klienci wjadą na parkingi – zarówno podziemne jak i na kondygnacjach naziemnych (w tym na dachu) od strony ulic Joannitów i Borowskiej. Przebudowane zostaną ulice Dyrekcyjna, Joannitów, częściowo Sucha i Borowska.
Docelowo ul. Sucha ma się stać ulicą o uspokojonym ruchu, gdzie wjadą jedynie autobusy, taksówki. Dodatkowo także planowane jest tam torowisko tramwajowe. Przejście między dworcem PKP i PKS będzie tylko naziemne, na poziomie ulicy.
*Unibail-Rodamco to prężnie działający operator galerii handlowych, zarówno deweloper, inwestor, jak i menadżer. Firma jest operatorem centrów handlowych takich jak praskie Centrum Černý Most, wiedeńskie SCS, a w Polsce czterech warszawskich galerii: Arkadia, Galeria Mokotów, Złote Tarasy i Galeria Wileńska, z których pierwsze dwie mają cztery gwiazdki – podobnie jak będzie mieć Wroclavia.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?