Stomia, mięso i rozmówki polsko-polskie. To najlepsze kampanie społeczne roku 2014 [wideo]

Poznaliśmy zwycięzców konkursu Kampania Społeczna Roku 2014. Wśród nich znalazły się spoty "STOMAlife. Odkryj stomię", "Mięso" i "Rozmówki polsko-polskie".
Znamy najlepsze kampanie społeczne 2014 roku
 materiały prasowe

- W tym roku można wyróżnić dwa nurty kampanii: pierwszy to kampanie pomysłowe, kreatywne i jednocześnie tanie, natomiast w drugim nurcie znalazły się kampanie kompleksowo wykorzystujące wiele kanałów i narzędzi, łączące reklamę i PR - mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej.

Najlepsze kampanie społeczne roku 2014

W kategorii kampanie organizacji pozarządowych wygrał spot "Szacun Tropików" o niebezpieczeństwach, jakie niosą za sobą skoki do wody. Ma on przypominać grupie młodych, żądnych podziwu mężczyzn o tym, że popisy wodne mogą skończyć się kalectwem, a nawet śmiercią.

"Jestem mamy i taty" to najlepsza kampania instytucji publicznych. Wyraża ona sprzeciw wobec instrumentalnego traktowania dzieci i szantażowi emocjonalnemu za opowiedzeniem się za jedną ze stron po rozwodzie rodziców. Dziecko ma prawo do kontaktu zarówno z matką jak i ojcem.

W kategorii kampanie firm i fundacji firm wygrał spot "Kochasz?. Powiedz STOP wariatom Drogowym". Ma on zachęcić do zwracania uwagi bliskim kierowcom do tego, aby zdjęli nogę z gazy, zapięli pasy, czy odłożyli telefon. "To najbliżsi najlepiej znają „wariactwa” drogowe swoich kierowców i wiedzą, jak na nich wpłynąć" to główne hasło kampanii.

"Rozmówki polsko-polskie" to najlepsza kampania w kategorii inicjatyw lokalnych. Jej celem jest uwrażliwienie mieszkańców Małopolski na problem relacji międzyludzkich oraz kształtowanie postawy odpowiedzialności społecznej.

W kategorii kampanii o tematyce zdrowotnej zwyciężyła "STOMAlife. Odkryj stomię". Ma ona pozytywnie płynąć na aktywizację stomików w życiu zawodowym i ich pozytywny odbiór w społeczeństwie. Bohaterką kampanii jest Paulina Kaszuba, która udowadnia, że stomia nie jest powodem do ukrywania się przez światem.

"Dom, który dla mnie oszczędza" to najlepsza kampanie o tematyce ekologicznej. Jej celem jest zachęcenie ludzi do stawiania domów w technologii pasywnej i instalacji odnawialnych źródeł energii. To się opłaca!

W kategorii programy edukacyjne firm zwyciężyła Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, IV edycja. Jest to program, który ma popularyzować wśród uczniów gimnazjum takie przedmioty jak: matematyka, fizyka i technika. Ma ona skutkować zwiększeniem kadry inżynierskiej w kraju.

"Bezpieczeństwo, moje drugie imię" to najlepsza kampania wśród akcji zaangażowanych firm. Promuje ona konieczność udzielania pomocy ofiarom wypadku przez dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności. Celem kampanii jest zmiana postawy pełnej obaw, a nawet niechęci społecznej wobec poszkodowanych.

W kategorii kampanie dla rozwoju najlepsza okazała się promocja "Łódź Pozdrawia". Ma ona na celu przełamanie stereotypu upadłego miasta i zaangażowanie mieszkańców do jego promocji. Miasto nie chcę być już "umieralnią", "meliną" i "żulownią".

"Mięso" to najlepsza kampania, jaka powstała w ramach akcji zaangażowanych społecznie. Odwołuje się ona do ludzkiej empatii, za pomocą słów: "wyobraź sobie, że jesteś na miejscu zwierzęcia". Jej celem jest zwrócenie uwagi na cierpienie zwierząt w procesie przemysłowej hodowli mięsa.

Wideo

AG

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3