Poranne ćwiczenia najlepsze dla odchudzających się!

Ćwiczyć rano czy wieczorem...? Jeśli chcesz stracić na wadze, wybierz trening poranny. Dlaczego?
 abcZdrowie

Nie od dziś wiadomo, że regularne ćwiczenia to doskonały sposób na poprawę tempa przemiany materii i zrzucenie zbędnych kilogramów. Nie lada niespodzianką jest jednak odkrycie naukowców, którzy ustalili, że najlepsze efekty przynosi trening prowadzony w porze rannej. Dlaczego poranne ćwiczenia są korzystniejsze dla osób odchudzających się?

Pora dnia a skuteczność treningu

Badania wykazały, że systematyczne ćwiczenia fizyczne wykonywane rano przynoszą lepsze efekty niż trening prowadzony po południu lub wieczorem. Naukowcy podejrzewają, że jest to zasługą dobroczynnego wpływu porannych ćwiczeń na jakość snu – osoby, które ćwiczą po wstaniu z łóżka szybciej zasypiają i rzadziej budzą się w nocy niż ludzie trenujący wieczorem. Dzięki temu ich sen jest bardziej efektywny, a organizm ma odpowiednio dużo czasu na produkcję hormonów regulujących łaknienie. W rezultacie łatwiej jest im powstrzymać się od podjadania i kontrolować wielkość porcji.

Większa efektywność porannych ćwiczeń może wynikać również z cech osobowości ludzi preferujących tę porę treningu. Zwykle są to osoby zdyscyplinowane i pełne samozaparcia, co czyni z nich posiadaczy najważniejszych cech sprzyjających walce z nadwagą i otyłością.

Od czego zacząć poranne ćwiczenia?

W kwestii porannych treningów warto zdać się na metodę małych kroków. Jeśli chcesz ćwiczyć rano, a nigdy tego nie robiłeś, na pierwsze dni wybierz formy aktywności o niskim stopniu natężenia. Spacerując lub maszerując, przyzwyczaisz swoje ciało do porannej porcji ruchu i poprawisz odrobinę swoją kondycję. Gdy poczujesz chęć i gotowość do bardziej intensywnych ćwiczeń, zacznij biegać, jeździć na rowerze lub rolkach. Uprawiaj taką dyscyplinę sportu, która naprawdę sprawia ci przyjemność. Odczuwając radość z treningu i jego efektów, poczujesz dodatkową motywację do kontynuowania porannych ćwiczeń.

Dobrym pomysłem jest zapisanie się do klubu fitness. Ćwiczenia w grupie mają bowiem tę zaletę, że obecność innych osób działa motywująco. Korzystna dla ćwiczących jest także różnorodność sprzętów treningowych dostępnych w klubie. Jeśli jednak nie lubisz ćwiczyć w towarzystwie innych osób, równie dobre efekty możesz uzyskać, wykonując ćwiczenia sam. Do swojej dyspozycji masz różne pomoce: płyty DVD z programami ćwiczeń, filmy instruktażowe zamieszczone w Internecie oraz czasopisma dla ćwiczących, które dostarczają konkretnych wskazówek na temat treningu.

Ile kalorii można stracić, ćwicząc rano?

Ilość spalonych podczas treningu kalorii zależy od formy aktywności oraz stopnia natężenia wysiłku. W ciągu zaledwie pół godziny można spalić od 90 kalorii (ćwiczenia rozciągające) do 295 kalorii (bieganie). Jak skutecznie spalają kalorie inne formy aktywności ruchowej?
ćwiczenia siłowe – 110 kalorii;
- chodzenie – 140 kalorii;
- jazda na rowerze (wolne tempo) – 145 kalorii;
- taniec – 165 kalorii;
- jazda na rowerze (szybkie tempo) – 195 kalorii;
- gra w koszykówkę – 220 kalorii;
- aerobik – 240 kalorii;
- pływanie w stylu wolnym – 255 kalorii.

Pół godziny ćwiczeń co drugi dzień wystarczy, by podtrzymać dobre tempo przemiany materii i zachować prawidłową wagę mimo niewielkich odstępstw od diety. Tak krótki trening nie wystarczy jednak do zmniejszenia masy ciała. Jeśli chcesz schudnąć, pożądany efekt w postaci szczupłej sylwetki uzyskasz dopiero przy ćwiczeniach trwających 60 minut. Z całą pewnością wygospodarowanie całej godziny na trening przed pójściem do pracy przekracza możliwości większości dorosłych osób. Dobrą wiadomością dla ćwiczących jest jednak fakt, iż te 60 minut mogą podzielić na mniejsze odcinki i dopasować je do swojego planu dnia.

Wsparcie redakcyjne od:

abcZdrowie.pl

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3