Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Legnicy - GDDKiA zmieni koncepcję budowy drogi?

Mateusz Różański
W połowie kwietnia ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że powstanie obwodnica Legnicy w ciągu DK94. Dziś udało się nam dowiedzieć, że pomysł na powstanie tej drogi mocno ewoluował.

W kwietniu poinformowano, że droga powstanie w ramach systemu „projektuj i buduj”. Jak się okazuje ta koncepcja może się zmienić.

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, mając na względzie opracowane w 2005 r. „Studium układu dróg krajowych w rejonie Legnicy” oraz uwzględniając potrzeby społeczne związane z wykonaniem zadania pn. „Budowa brakującego fragmentu obwodnicy Legnicy w ciągu drogi krajowej nr 94”, analizuje prace związane ze zmianą sytemu realizacji budowy obwodnicy Legnicy, z systemu „projektuj i buduj” na system „tradycyjny” - informuje Magda Szumiata z wydziału ds. Komunikacji Społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

System „projektuj i buduj” oznacza, że Wykonawca, w oparciu o uzyskane od Inwestora dokumenty: decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach oraz jego założenia i wymagania (określone w Programie Funkcjonalno – Użytkowym), przygotowuje projekt, uzyskuje wymagane prawem decyzje administracyjne, realizuje i oddaje inwestycje do użytkowania. Natomiast system „tradycyjny” oznacza, że Wykonawca zamówienia realizuje roboty według dostarczonego przez Zamawiającego projektu i odpowiada za podejmowane działania, aż do oddania inwestycji do użytku.

Czy to oznacza, że wcześniej zakładany przebieg drogi w ciągu ul. Sikorskiego w Legnicy może ulec zmianie? GDDKiA na razie tego nie zdradza. Zapewnia jednak, że głos mieszkańców zostanie wzięty pod uwagę.

- Informujemy, że wszelkie wnioski oraz uwagi mieszkańców Legnicy są poddawane szczegółowej analizie, a wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostanie poprzedzone konsultacjami ze społeczeństwem - dodaje Magda Szumiata z wydziału ds. Komunikacji Społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy. W kwietniu 2018 roku GDDKiA poinformowała, że w III kwartale ubiegłego roku ogłoszony zostanie przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi, która miała mieć 3,6 km długości. Około 2,8 km tej trasy miało przebiegać przez tereny gminy Legnickie Pole, zaś ok. 800 metrów przez osiedle Piekary. Koszt szacowano wówczas na 110 mln złotych.

Taki przebieg drogi nie spodobał się sporej części mieszkańców, którzy głośno podważali sensowność budowania obwodnicy w środku największego w mieście osiedla. Powołano nawet komitet społeczny, który miał reprezentować głos mieszkańców podczas konsultacji.

- Członkowie społecznego komitetu nie mają wątpliwości, że Wschodnia Obwodnica miasta powinna być usytuowana pomiędzy miastem Legnica a terenami Gmin Kunice i Legnickie Pole, od wiaduktu nad linią kolejową, w ciągu ul. Wrocławskiej do planowanego wiaduktu na ul. Gniewomierskiej. - Chcemy prawdziwej i nowoczesnej obwodnicy poprowadzonej poza obszarem miasta - informują mieszkańcy Piekar.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto