Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najlepsze zimówki do samochodów klasy średniej i wyższej

Materiał powstał przy współpracy z serwisem Oponeo.pl
Jeździsz Volkswagenem Passatem, Hondą Accord, Toyotą Avensis, Oplem Vectrą albo Audi A6? Wybierając opony zimowe pomyśl o bieżniku asymetrycznym, albo kierunkowym.

Na rynku oponiarskim dostępne są opony z trzema rodzajami bieżników. Najmniej zaawansowany i najtańszy to symetryczny. Najczęściej takie opony są produkowane i sprzedawane w małych rozmiarach, przeznaczonych głównie do pojazdów segmentów A i B. Powód? Poziom bezpieczeństwa jest niższy niż w pozostałych przypadkach.

Najlepsze odprowadzanie śniegu

Najbardziej zaawansowane technologie stosuje się do produkcji opon kierunkowych. Nacięcia w bieżniku układają się tu w kształt litery „V”. Jest ich nieco mniej, ale za to główne rowki odpowiadające za odprowadzanie wody są szersze i głębsze. Dzięki temu takie ogumienie zapewnia pojazdowi lepszą przyczepność do drogi i pozwala szybciej pokonywać trasę w trudnych zimowych warunkach.

– Takie opony są szczególnie polecane do samochodów klasy średniej i wyższej, a także sportowych. Znakomicie spisują się przy wysokich prędkościach, zapewniają bardzo dobrą trakcję podczas pokonywania zakrętów oraz dynamicznego ruszania z miejsca – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

Ponieważ bieżnik kierunkowy to najbardziej zaawansowana propozycja, ceny takich opon są najwyższe. Dlatego poleca się je przede wszystkim kierowcom jeżdżącym w dalekie trasy.

Jedna opona, dwa rodzaje klocków
Tańszą alternatywą jest ogumienie asymetryczne. Jego cechą charakterystyczną jest podział bieżnika na dwie części.

– Od strony zewnętrznej klocki są bardziej masywne, odpowiadają za dobre trzymanie samochodu w stałym kontakcie z drogą. Wewnętrzna część opony jest pokryta drobniejszym, bardziej ponacinanym bieżnikiem, który ma z kolei za zadanie odprowadzać wodę – wyjaśnia Filip Fischer.

Taki układ wymaga jednak odpowiedniego montażu ogumienia, na bokach opony są zaznaczone strony wewnętrzna i zewnętrzna. Dlatego nie da się ich przenosić między kołami na tej samej osi. Pod tym względem mniej kłopotliwe rozwiązanie to opony kierunkowe, które wymagają jedynie zachowania odpowiedniego kierunku toczenia.

Czasami można oszczędzić
Wśród zimowych opon klasy średniej popularne modele kierunkowe w rozmiarze 195/65/15 to np. Kleber Krisalp HP 2 (ok. 200 zł) i Bridgestone Blizzak LM 32 (ok. 215 zł). W segmencie premium kierowcy często wybierają Dunlop SP Winter Sport 4D (ok. 220 zł). Popularne opony asymetryczne w rozmiarze 205/55/16 to z kolei np. Yokohama W Drive (ok. 315 zł) i Continental ContiWinterContact TS830 P (ok. 390 zł).

Do samochodów klasy średniej i wyższej polecane są zimowe opony segmentu premium, które za najwyższą cenę oferują najlepszą jakość i osiągi. Bieżnik asymetryczny będzie odpowiedni do samochodów, które nie jeżdżą w bardzo dalekie trasy i nie rozwijają dużych prędkości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto