Najczęściej o zakupie mieszkania decydują kobiety

Portal nieruchomości domy.plZaktualizowano 
Polskapresse
Choć zakup mieszkania to zwykle decyzja wspólna, podejmowana w rodzinnym gronie, to jednak samym poszukiwaniem najlepszej oferty najczęściej zajmują się kobiety – wynika z najnowszego badania portalu nieruchomości domy.pl. Spośród osób zapoznających się ze szczegółowymi danymi lokali wystawionych do sprzedaży w portalu blisko 2/3 stanowią przedstawicielki płci pięknej.

Jak wskazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu nieruchomości domy.pl aż 65 proc. osób zainteresowanych ofertami sprzedaży mieszkań to kobiety. Panowie pozostają w zdecydowanej mniejszości – tylko 35 proc. obecnie poszukujących to mężczyźni.

Czytaj także: Co czwarty nabywca dwupokojowego mieszkania to singiel

Panie mają największy udział w grupie popytowej na mieszkania 2-pokojowe (67 proc.), czyli lokale, które niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem potencjalnych klientów (40,6 proc. popytu). W drugim pod względem popularności segmencie, czyli wśród zainteresowanych lokalami 3-pokojowymi (37,6 proc. popytu) przewaga pań jest nieznacznie mniejsza – stanowią 64 proc. klientów.

Panowie mają największy, 3-procentowy udział wśród klientów na mieszkania duże – liczące 5 i więcej pokoi. Jednak w skali całego rynku jest to liczebnie najmniejsza grupa – odpowiada za 3 proc. całkowitego popytu na mieszkania.

Wyniki badania portalu domy.pl potwierdzają, że proces wyboru „rodzinnego gniazdka” (choć trzeba pamiętać, że wśród badanych były także singielki) jest domeną kobiet. To one w pierwszej kolejności dokonują selekcji ofert i decydują, które warto obejrzeć.

Uzyskane z badania dane to cenna wskazówka dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. Zarówno prywatni właściciele jak i pracownicy działów marketingu czy sprzedaży w biurach nieruchomości i firmach deweloperskich powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć niekoniecznie finansującymi) są kobiety.

Czytaj też: Chcesz sprzedać mieszkanie - zadbaj o dobry opis oferty

Na to warto zwrócić uwagę kierując ogłoszenie o sprzedaży mieszkania do kobiet:

Zdjęcia – dobrej jakości, ukazujące wizualne walory mieszkania, czystość i porządek w nim panujące (zwłaszcza w kuchni i łazience), przywołujące na myśl ciepło domowego ogniska.

Opis – bardzo obrazowy, poprawny stylistycznie, bez błędów ortograficznych, podkreślający atuty mieszkania szczególnie istotne dla kobiet, m.in. dotyczące jego estetyki, praktyczności kuchni i cech związanych z macierzyństwem (pokój dla dziecka, bliskość żłobka, przedszkola, placu zabaw, etc.).

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3