Poziom radości i zadowolenie z życia
Aż 80% mieszkańców województwa dolnośląskiego to optymiści, to wynik zbliżony do wyniku dotyczącego ogółu badanych Polaków. Najmniej optymistów jest w województwie opolskim (65%). Optymiści najchętniej wybierają lody bakaliowe, najrzadziej – truskawkowe. Spośród wszystkich Polaków najczęściej, że są bardzo radosne przyznają osoby z województwa dolnośląskiego i świętokrzyskiego, najrzadziej – z lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Trzy razy więcej osób bardzo zadowolonych z życia niż zdecydowanie niezadowolonych jada lody codziennie. Jedzenie lodów może powodować wzrost poziomu endorfin, tak zwanych „hormonów szczęścia”. Nie zaskakuje więc fakt, że osoby jedzące lody są bardziej radosne – mówi Maria Rotkiel, psycholog. – Pozytywny nastrój można stymulować na różne sposoby. To od nas samych, tego jak o sobie myślimy i czy pielęgnujemy w sobie pozytywne uczucia w dużej mierze zależy nasz nastrój.
Smaki lodów i gwiazdy
Aż 98% mieszkańców województwa dolnośląskiego jada latem lody. W kwestii smaków gust osób z tego rejonu nie różni się od gustu ogółu Polaków, którzy od lat najbardziej lubią lody śmietankowe – smak ten króluje zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Różnice między kobietami i mężczyznami są najbardziej dostrzegalne przy smaku bakaliowym – częściej wybierają go kobiety niż mężczyźni oraz smaku waniliowym, który tym razem lubi znacznie mniej kobiet niż mężczyzn.
Miłośnicy Barw Szczęścia i Rancza najczęściej sięgają po lody śmietankowe, Pierwszej Miłości – czekoladowe, a Hotelu 52 – bakaliowe. Biorąc pod uwagę ulubione gwiazdy Polaków – fani Angeliny Jolie i Krzysztofa Ibisza najbardziej lubią lody śmietankowe, a Macieja Orłosia – czekoladowe.
Największymi miłośnikami lodów są fani Penelope Cruz – ponad połowa z nich sięga po nie codziennie lub przynajmniej kilka razy w tygodniu. Sympatycy Szymona Majewskiego najczęściej – w porównaniu do osób lubiących inne gwiazdy – sięgają po lody raz na miesiąc.
Źródło: Badanie przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1659 Polaków (18 – 60 lat) w maju 2011 roku, na zlecenie marki Algida (Unilever) przez TNS OBOP.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?