Lubin: Budowa mostu Radoszyce - Ciechanów opóźniona

Od wielu lat oczekiwana, długo planowana i w końcu rozpoczęta, choć nie bez problemów, budowa przeprawy mostowej z Radoszyc do Ciechanowa nabiera tempa. Most przez Odrę połączy dwa powiaty - lubiński i górowski. Zakończenie inwestycji uważanej za jedną z trzech kluczowych dla spójności transportowej województwa dolnośląskiego opóźni się jednak o kilka miesięcy.

Na początku października ubiegłego roku uroczyście wkopano akt erekcyjny. Budowa już trwała. Szacunkowy koszt powstania mostu na Odrze to 70 mln zł. Szumnie zapowiadano, że prace zakończą się jeszcze w 2011 roku. Niestety, dziś już wiadomo, że pierwszy samochód przejedzie mostem kilka miesięcy później.
- Most w ciągu drogi nr 323 wykonywany jest metodą przęsło po przęśle z rusztowaniami stacjonarnymi - powiedział nam Sebastian Ormiański, kierownik robót mostowych z firmy Mosty Łódź, wykonawcy inwestycji. - Wykonano już podpory 1-4 i 9-10. W części nurtowej most budowany jest metodą nawisową - dodaje kierownik.

Aktualnie prowadzone są prace przy podporze nr 7, wykonywane są przęsła między podporami 4-5 i 5-6. Oprócz tego trwa montaż rusztowań i kładzione są fundamenty pod 8. podporę. W praktyce oznacza to, że ponad połowa mostu, w stanie surowym, jest już gotowa. Na tak znaczne opóźnienia wpływ miała nie tylko bardzo długa i ciężka zima, ale również częste powodzie. Stan wody w Odrze bardzo długo utrzymywał się na wysokim poziomie, co uniemożliwiało zachowanie szybkiego tempa prac. W momencie wmurowania aktu erekcyjnego rzeka wylała po raz czwarty.

- Na chwilę obecną podpory od strony Radoszyc wykonane są w 90 proc. - dodaje Sebastian Ormiański. - Teraz urządzenia zostaną zdemontowane i przeniesione na stronę Ciechanowa. Zakończenie prac planujemy na drugi kwartał przyszłego roku. Ważną informacją jest to, że w zasadzie wszelkie roboty konstrukcyjne na moście będą zakończone jeszcze w 2011 r. Przez kolejne miesiące prowadzone będą prace wykończeniowe, jak np. zabezpieczenie powierzchni materiałami antykorozyjnymi.

Aby inwestycja była w pełni zakończona, muszą jeszcze powstać drogi dojazdowe po obu stronach przeprawy. Ich wykonawcą jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, a koszt tej części inwestycji to około 100 mln zł.

Ewa Chojna

  • Polska Gazeta Wrocławska
Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3