Dla osób uczestniczących w happeningu, jak piszą członkowie Stowarzyszenia Otwarte Klatki na stronie FB wydarzenia, to "tylko jeden dzień w klatce. Kury spędzają w nich całe życie". Aktywiści pytają zatem - jak one to znoszą?
Kampania "Jak one to znoszą?" Stowarzyszenia Otwarte Klatki
Kampania "Jak one to znoszą" ruszyła w poniedziałek 7 kwietnia. Na stronie kampanii można dowiedzieć się, jak wyglądają rzeczywiste warunki życia kur w hodowli przemysłowej, przeczytać na temat inteligencji i zdolności społecznych tych zwierząt oraz dowiedzieć się, jak można zastąpić jajka w kuchni.
Wraz ze startem kampanii "Jak one to znoszą?" stowarzyszenie opublikowało materiały z Ferm Drobiu Borkowski, jednego z największych producentów jajek w Polsce (działa również na rynku zagranicznym), który, jak informują członkowie Stowarzyszenia, sprzedaje je m.in. do sieci sklepów Kaufland. Okazuje się, że nie tylko. Na stronie FDM czytamy, że zaopatruje on również sklepy Biedronka, TESCO, Lidl i Eurocash.
Czytaj także: Weekend na Ursynowie. Zobacz co będzie się działo! [PROGRAM]
Rozkładające się martwe kury
Zdjęcia i filmy zamieszczone na stronie stowarzyszenia ukazują przerażające sceny - rozkładające się martwe zwierzęta w klatkach, kury pozbawione opierzenia. Mimo że Unia wprowadziła nakaz powiększenia i wzbogacenia klatek, w których chowane są kury, to zdaniem członków stowarzyszenia, wiele ferm w dalszym ciągu nie stosuje się do tych przepisów.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki na swojej stronie pisze wprost - "Producenci jaj próbują za wszelką cenę ukryć przed Tobą, jak wyglądają ich fermy. My pokazujemy czarno na białym, jak wygląda życie kury na fermie przemysłowej. Wierzymy, że każdy ma prawo znać prawdę".
Czytaj także: Zaatakował nożem i młotkiem byłą dziewczynę. Doszło do awantury
Akcja w ramach kampanii "Jak one to znoszą" - poczuj się jak kura?
Aby zwrócić uwagę ludzi na problem złego traktowania kur, członkowie stowarzyszenia postanowili zorganizować swoisty performance. 12 kwietnia o godz. 12:00 w kilku miastach Polski (w Warszawie przy bramie Uniwersytetu Warszawskiego) kilka osób na 24 godziny zostanie zamkniętych w klatce. Podczas wydarzenia będzie można zapoznać się z materiałami informacyjnymi dotyczącymi kampanii oraz porozmawiać z członkami stowarzyszenia o tym, jak każdy z nas może przyczynić się do poprawy losu kur.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?