Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kadrowe trzęsienie w Kolejach Dolnośląskich. Koalicja BS i PiS odwołała Rachwalskiego

Mateusz Różański
Piotr Rachwalski
Piotr Rachwalski Piotr Krzyżanowski
Rada Nadzorcza Kolei Dolnośląskich spotkała się w piątek o godzinie 14. Chodziło o zmiany kadrowe i to na najwyższych szczeblach spółki.

Najważniejszą zmiana dotyczy fotelu prezesa Kolei Dolnośląskich. Po niespełna pięciu latach posadę stracił Piotr Rachwalski. Człowiek, który z jednego z wielu samorządowych przewoźników w kraju zrobił prawdziwego lidera branży, nie znalazł wystarczającego uznania w oczach nowego zarządu Urzędu Marszałkowskiego.

Piotr Rachwalski to ekonomista transportu, teoretyk i praktyk z zakresu organizacji transportu publicznego, prywatnie to wielki pasjonat kolejnictwa.

Piotr Rachwalski jest absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, gdzie obronił pracę magisterską dot. analizy systemów transportowych powiatu wągrowieckiego, uzyskując tytuł magistra. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu transportu i logistyki na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego (praca dyplomowa dotyczyła kolei regionalnych województwie pomorskim.

Kto zastąpi Rachwalskiego? Będzie to Damian Stawikowski, który jest członkiem zarządu powiatu lubińskiego, w Lubinie pełni funkcję sekretarza miasta. Razem ze Stawikowskim do Kolei trafią: Witold Lech Idczak, prezes LSSE i Wojciech Zdanowski z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Co jest powodem zmiany? Nowy układ sił w Urzędzie Marszałkowskim, gdzie karty rozdają teraz członkowie koalicji Bezpartyjnych Samorządowców z Prawem i Sprawiedliwością.

- Dziś nacisnąłem ten guzik! Po ponad 4,5 roku pożegnałem KD. I tak nietypowe było to że tak długo dane mi było pełnić ta fukcję, dzięki czemu udało się "troszkę" zrobić. Wszystkim współpracownikom, partnerom, pasażerom, osobom wspierającym - serdecznie dziękuję! - informuje Piotr Rachwalski.

Czym Rachwalski zaskarbił sobie sympatię podróżnych? Przede wszystkim poprawą oferty KD. To za jego kadencji na torach Dolnego Śląska pojawiło się 26 nowych składów pociągów (niebawem ma dojść kolejnych 11), wskrzeszane były zawieszone przed laty połączenia, a komunikacja między największymi miastami regionu była niemal wzorowa - 26 par pociągów codziennie łączy Legnicę z Wrocławiem. Do oferty weszły połączenia z Niemcami i Czechami. W Legnicy wybudowana została nowoczesna hala serwisowa i centrum szkolenia przyszłych maszynistów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto