- Od dziś każdy mieszkaniec Lubina, niezależnie od miejsca zameldowania, może składać wniosek o wydanie nowego e-dowodu. Jeżeli nasz dowód jest jeszcze ważny nie mamy oczywiście obowiązku składać takiego wniosku - mówi Marcelina Falkiewicz, rzecznik prasowy prezydenta Lubina. - Mieszkańcy, którzy chcieliby wymienić swój dowód muszą przyjść do Urzędu Miejskiego przy ul. Kilińskiego 10, pobrać numerek pod nazwą „dowody osobiste” i poczekać na swoją kolej pod pokojem nr 21. Na wydanie nowego dowodu poczekamy do 30 dni od momentu złożenia wniosku.
Co istotne nowy dokument będzie wydany bezpłatnie.
Proces wymiany starych dowodów osobistych na e-dowody ma potrwać do 10 lat. Cała operacja zakończy się do 2029 roku.
A czym różni się e-dowód od obecnych dokumentów? To dokument potwierdzający naszą tożsamość, który wygląda identycznie jak dotychczasowe dowody osobiste, ale wyposażony jest w czip (mikroprocesor) elektroniczny. Dzięki czipowi uwierzytelnianie własnych danych osobowych ma stać się o wiele prostsze.
Najprostszy przykład na wykorzystanie tych funkcji e-dowodu to na przykład wizyta w przychodni. Z nowym dokumentem nie będziemy musieli podawać swojego nazwiska w rejestracji. Wystarczy, że przystawimy e-dwoód osobisty do czytnika.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?